استاندار یزد: موزه‌ها مغفول مانده است

استاندار یزد گفت: موزه‌ها آنگونه که باید مورد توجه واقع نشده و در تجمیع بین گردشگری و میراث فرهنگی، مغفول مانده است.

به گزارش یزدی نیوز “مهران فاطمی” در آیین رونمایی مستند موزه های استان افزود: موزه ها گنجینه، ویترین فرهنگ ، ادب ، هنر و تاریخ و هویت یک ملت هستند ولی متاسفانه در طول سالیان متمادی مهجور ماند و در تلفیق بین صنایع دستی و میراث فرهنگی، این بخش ضعیف نگه داشته شد.

وی ادامه داد: پرداختن به موضوع موزه ها بسیار بجاست و در استان یزد نیز در یکی از جلسات شورای گردشگری استان، به صورت مفصل در این مورد بحث شد و میراث فرهنگی یزد نیز موظف گردید موزه ها به صورت ویژه دیده شود؛ همچنین در سال آینده نیز در شورای برنامه ریزی استان بطور ویژه، این بخش دیده خواهد شد.

استاندار یزد گفت: بسیاری از افراد فرصت مراجعه به موزه ها را ندارند و تولید اینگونه مجموعه های مستند، نقش مهمی در تشویق و ترغیب افراد مختلف به بازدید این مراکر می نماید و همچنین نسبت به معرفی این گنجینه ها اقدام می شود که قابل تقدیر است .

احسان کریمی میبدی مدیرکل صدا و سیمای استان یزد نیز در این نشست گفت: یزدی ها همواره با اصالت و فرهنگ بوده اند و اعتبار بسیار زیادی دارند و از وظایف و کارکردهای رسانه ملی نیز هویت محوری است که در مجموعه صدا و سیمای یزد در بخشی از آثار ،این هویت را پیگیری می کنیم .

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..