رئیس ستاد درآمد استان یزد خبر داد

افزایش۵۰ درصدی درآمدهای مالیاتی استان/تامین ۹۶ درصد درآمدهای استان از منابع مالیاتی

رئیس ستاد درآمدها و تجهیز منابع استان یزد، تمام تلاش این ستاد در سالی که رو به پایان است را بر کاهش حداکثری فشار بر مودیان مالیاتی استان عنوان و گفت: این مهم با تدوین سند برنامه عملیاتی و شناسایی محل‌های درآمدی جدید در استان محقق شد.

«مجید دهقانی‌زاده» در آخرین نشست این ستاد که با حضور استاندار یزد برگزار شد، فلسفه وجودی ستاد درآمدها و تجهیز منابع استان را تحقق حداکثری درآمدهای مصوب در قانون بودجه عنوان کرد و گفت: تدوین سند برنامه عملیاتی منجر به شناسایی منابع جدیدی در استان شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به رشد درآمدهای استان و وصول آن نسبت به سایر استان‌ها، تصریح کرد: این رشد در تخصیص‌های استانی و ملی و همچنین تخصیص اعتبارات مصوب سفر ریاست محترم جمهوری به استان تاثیر گذار بوده به نحوی که اکثریت این تخصیص‌ها به صورت نقد به استان ابلاغ شده است.

دهقانی‌زاده در ادامه سخنان خود از افزایش ۵۰ درصدی درآمدهای مالیاتی و ۴۰ درصدی سایر درآمدها در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ برای استان یزد خبر داد و بر شناسایی محل‌های درآمدی جدید در استان تاکید کرد.

رییس ستاد درآمدها و تجهیز منابع استان، سوء برداشت و جو روانی حاکم بر برخی از دستگاه‌های اجرایی استان را از عوامل کاهش درآمد اموال مازاد در استان برشمرد و افزود: بخشنامه‌های اموال مازاد به دلیل تعارض و دوگانگی به مانعی برای وصول درآمدها تبدیل شده است.

«محمد دهقان منشادی» مدیر کل امور اقتصادی ودارایی و دبیر ستاد درآمدها و تجهیز منابع استان نیز در این نشست به ارایه گزارشی از عملکرد یازده ماهه تحقق درآمدهای عمومی استان در سال ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: مالیات اشخاص حقوقی غیر دولتی به مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال بیشتر از ظرفیت قانون بودجه در سال جاری وصول شده است.

دهقان منشادی با بیان اینکه ۹۶ درصد درآمدهای استان از محل درآمدهای مالیاتی است، بیان کرد: در یازده ماهه امسال درآمدهای مالیاتی صدرصد وصول شده است.

به گفته دبیر ستاد درآمدها و تجهیز منابع استان، در راستای مولد سازی و فروش اموال مازاد استان در سال جاری ۱۸ نشست به جهت شناسایی، ارزش افزایی و تکمیل پرونده ها در سال جاری برگزار شده است.

« علی خورشیدی» مدیر کل امور مالیاتی استان با توجه به کسب عناوین برتر این اداره کل در مبارزه با فرار مالیاتی و هوشمند سازی نظام مالیاتی دربین استان‌های کشور به عدم فشار به اصناف و مودیان در گرفتن مالیات اشاره کرد و خبر از انتقال حساب‌ها و پرونده‌های شرکت‌های بزرگ و آورده نقدی قابل توجه از این محل به استان داد.

«محمدرضا حدادزاده» دادستان عمومی و انقلاب مرکز یزد نیز با بیان اینکه مولدسازی مانعی برای فروش اموال مازاد نیست، خواستار پیگیری فروش اموال مازاد استان شد.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت استان، در پایان نیز «مهران فاطمی» استاندار یزد با تاکید بر اهمیت سند برنامه عملیاتی استان، خواستار ارزیابی عمکرد دستگاه های اجرایی استان در اجرای این سند شد و اظهار کرد: دستگاه‌هایی که در این خصوص عملکرد ضعیفی داشته‌اند باید مورد بازخواست قرار بگیرند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..