مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد:

همه شهرستان‌های استان یزد از آب انتقالی خلیج‌فارس برخوردار می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: همه شهرستان‌های استان از آب انتقالی از خلیج فارس به استان به اندازه نیازشان منتفع می‌شوند.

عملیات اجرایی ابر طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد ۲۲ دیماه امسال با حضور رییس جمهور در این استان آغاز شد و قرار است طی سه سال آینده این آب وارد استان شود.

به گزارش  روابط عمومی این شرکت، “محمد مهدی جوادیان زاده” در رویداد آبی شهرستان بافق افزود: شهرستان بافق می‌تواند به عنوان پایلوت کشوری از منظر تحویل حجمی آب زیرزمینی معرفی شود.

به گفته وی این منطقه از نظر نصب کنتور، جزو شهرستان‌های نمونه است و کلیه منابع آبی یعنی چاه‌ها به جز تعداد محدودی، در بافق مجهز به کنتور هوشمند هستند.

وی بیان کرد: باید در بحث تحویل حجمی آب، ملاحظات ویژه برای جلوگیری از آسیب به کشاورزی شهرستان دیده شود که مقرر شد جلسه‌ای با نماینده جهاد کشاورزی، نماینده کشاورزان و آب منطقه‌ای برگزار و به شکل یک مدیریت مشارکتی همه جانبه، منابع آبی مدیریت شود.

جوادیان زاده گفت: تحویل حجمی آب مربوط به منابع آب زیرزمینی است که برای برداشت حساب شده از چاه‌ها، تمامی آن‌ها به کنتور هوشمند وصل شدند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مقدار برداشت بیشتر از برابر میزان پروانه‌ای که شارژ می‌کنند باشد این کنتورها قطع می‌شوند و این یعنی هر کشاورز، به اندازه سهمش می‌تواند آب برداشت کند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد گفت: موضوع دیگر احتمال آلایندگی پساب بیمارستان بود که مصوب شد هرچه زودتر بررسی و تذکرات لازم داده شود که دستورات لازم نیز توسط دادستان داده شده است.

جوادیان زاده تاکید کرد: موضوع دیگر نقاط آسیب‌خیز در جریان سیل بود که تعدادی از آن‌ها بررسی و گلوگاه‌های سیل بیرون آمده برطرف شدند.

بافق در ۱۲۰ کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..