پایان مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی در یزد

مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی در یزد بامعرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش یزدی نیوز ، مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی به مدت ۲ روز با حضور یکهزار دانش آموز از استان‌های مختلف کشور در یزد برگزار شد.

در دور مقدماتی چهاردهمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزان کشور، ۱۰ هزار دانش آموز شرکت کرده بودند که یکهزار نفر آنان به مرحله نهایی این رقابت ها راه یافتند.

این دوره از مسابقات در رشته های رباتیک، برنامه نویسی، هوافضا، شیمی، زیست فناوری، ایده پردازی، سواد مالی، قصه گویی، تئاتر صحنه ای، بازی های فکری و لیوان چینی برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش،در مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزان با بیان اینکه بخشی از حوزه‌های اقتصادی دارای بهره وری منفی است، اظهار داشت: دانش بنیان کردن حوزه‌های مختلف اقتصادی مانع بهره وری منفی می‌شود.

وی بیان کرد: اگر شرایط نوآوری و ابتکارات در آموزش و پرورش و در سنین کودکی و نوجوانی پیش‌بینی نشود، در بزرگسالی نمی توان منتظر خلاقیت در افراد بود مگر اینکه استثنا باشد که تعداد آن نیز کم است.

نوری عنوان کرد: دانش آموزان بعد از استعدادیابی باید به سمت فعالیت‌های مورد علاقه خود هدایت و در این مسیر تقویت شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت دانش آموزان ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی اظهار داشت: ایران در پنج المپیاد علمی برتر جهان دارای رتبه چهارم بین المللی است و دانش آموزان ایرانی در آخرین المپیاد جهانی توانستند ۲۰ مدال طلا را به خود اختصاص دهند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..