استاندار یزد:

سومین جشنواره مونولوگ یزد ملی برگزار می‌شود/ سالن پلاتو در یزد ساخته می‌شود

استاندار یزد در اختتامیه دومین جشنواره مونولوگ یزد با تاکید بر برگزاری سومین جشنواره مونولوگ به صورت ملی در استان، گفت: یزد باید به محل برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در کشور تبدیل شود.

«مهران فاطمی» در این مراسم در خصوص ملی شدن سومین جشنوراه مونولوگ قول حمایت و همکاری داد و اظهار داشت: یزد باید به محل برنامه‌ها و رویدادهای ملی در حوزه فرهنگ و هنر قرار بگیرد.

وی افزود: اگر قرار بود در زمانه ما یک پیامبری نازل و مبعوث شود حتما به زبان هنر با مردم خود سخن می گفت و امروز به نظر بنده هنر و هنرمند متعهد دوای تمام دردهای ماست.

به گفته فاطمی، فرهنگ، اقتصاد، علم و فناوری و آسیب‌های اجتماعی تماما با زبان هنر قابل حل است و یقینا می‌توانیم مشکلات جامعه را حل کنیم و با موسیقی هم می‌توانیم، البته هنر قداست دارد اگر قداست هنر حفط شود تاثیرگذار است.

وی افزود: سخت ترین هنرها، هنر نمایش و تئاتر است چرا که در هنر تئاتر باید زنده دیالوگ‌ها را گفت و اجرا کرد، سخنرانان نیز مثل هنرمندان تئاتر مونولوگ هستند و قطعا کار دشوار و سختی است.

استاندار با بیان اینکه جامعه ای که به هنرمندان احترام نگذارد و هنر را به رسمیت نشناسد قد نمی‌کشد، گفت: اگر بستر و ظرفیت هنری در جامعه شکل نگیرد قطعا جامعه مشکل‌دار خواهد شد و لذا ما در این راستا حمایت انجام خواهیم داد و برای افزایش زیرساخت هنری ۸ میلیارد تومان سال آینده برای ساخت پلاتو جدید در استان و شهر یزد تخصیص خواهد یافت.

«ابواقاسم محی الدینی» شهردار شهر میراث جهانی یزد نیز در خصوص برگزاری جشنواره استانی تئاتر یک نفره در استان یزد، گفت: یکی از رسالت‌ها و برنامه‌های شهرداری یزد کشف و شناسایی استعدادها در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در سطح شهر دارالعباده یزد است.

وی بیان کرد: با گسترش و ادامه این رویدادها در سال‌های آینده ضمن کشف استعدادهای نو باید به ارتقای استعدادها در سال‌های آتی بپردازیم.

حجت‌الاسلام «مجتبی صداقت» رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد عنوان کرد: امسال برای دومین سال، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شرداری یزد اهتمام ویژه‌ای برای برگزاری جشنواره مونولوگ داشت، امید که اجرای این گونه رویدادهای فرهنگی مثمر ثمر در کشف استعدادها بوده و آموزش لازم را به هنرجویان و افراد متقاضی فعالیت هنری داده باشد و هنرمندان استان اثرگذارتر و فعالتر در جامعه بدرخشند و شاهد تاثیرات مثبت هنر در فرهنگ ناب یزد و شهر دارالعباده یزد باشیم.

«احسان عابدی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز تصریح کرد: در ادامه برپایی رویدادهای فرهنگی در استان یزد جشنواره مونولوگ در سال ۱۴۰۱ چهارمین رویداد هنری در عرصه تئاتر بود که قطعا منجر به کشف، رشد و تقویت هنرمندان این عرصه خواهد شد.

وی گفت: با آماده کردن بستر و ظرفیت‌های لازم در این عرصه جوانان می‌توانند به خوبی خود را به عرصه‌های رقابتی بزرگتر برسانند و همیشه خود را تقویت کرده و آینده شکوفا و پرباری در زمینه تئاتر و هنر برای آینده یزد داشته باشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..