امام جمعه یزد: فلسفه انتظار برای نوجوانان و جوانان تبیین شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: نیمه شعبان فرصت مناسبی است تا فلسفه انتظار و وظایف منتظران واقعی برای نوجوانان و جوانان تبیین شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌ الله محمدرضا ناصری،  در مراسم جشن میلاد امام زمان(عج) که با حضور جمعی از دانش‌آموزان برگزار شد افزود: تبیین فلسفه انتظار و فرهنگ والای مهدویت برای مردم به خصوص نسل جوان کشور امری ضروری و حیاتی است.

وی با تبریک اعیاد شعبانیه و میلات با سعادت حضرت مهدی موعود (عج) از فعالیت‌های فرهنگی و هنری و جشن‌های معنوی در تکریم روز نیمه شعبان در استان توسط نهادها و تشکل‌های مردمی قدردانی کرد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه باید بیش از گذشته مردم به خصوص نوجوانان و جوانان را با اجرای برنامه‌های مناسب و دقیق با فرهنگ مهدویت آشنا کرد و گفت: فرهنگ مهدویت نسل جوان را مقابل توطئه فرهنگی دشمن مصون نگه می‌دارد.

ناصری با اشاره به اینکه دشمنان با جنگ فرهنگی و ترکیبی خود فکر و ذهن را نشانه رفته است اظهار کرد: برنامه‌های معنوی و جشن‌های مختلف برای فرهنگ سازی مباحث مختلف یک ضرورت است.

امام جمعه یزد بیان کرد: وظیفه منتظران مهدی موعود (عج) است که هرچه بیشتر با حضرت امام زمان (عج) و اهداف و سیره و شخصیت ایشان بیش از گذشته آشنا شوند.

 

ناصری گفت: تلاش برای تحقق اهداف حضرت صاحب العصر(عج) با انجام برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و حرکت در مسیر نورانی این امام همام یک رسالت مهم و همگانی در جامعه اسلامی است.

در این مراسم چندین برنامه به خصوص سرود و مدیحه سرایی به مناسبت بزرگداشت نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج) در فضایی معنوی برگزار شد.

مشابه این جشن در اکثر مساجد، تکایا و حسینیه‌های مختلف و امامزادگان در شهر و مناطق روستایی استان یزد برگزار شد.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع:ایرنا یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..