استقرار مستمر پایگاه انتقال خون یزد در نمازجمعه

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل انتقال خون استان یزد از استقرار مستمر پایگاه انتقال خون در مراسم عبادی سیاسی نمازجمعه یزد خبر داد.

نقی تقوایی  اظهار داشت: از مدت‌ها پیش یک تیم از انتقال خون برای خونگیری از افراد نیکوکاری که تمایل به اهدای خون دارند در محل برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه مستقر می‌شوند و هر هفته به طور مستمر در این مکان حضور دارند.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم یزد و نمازگزاران و مراجعه آنها برای اهدای خون افزود: خونگیری هر هفته از یک ساعت قبل از اذان تا یک ساعت بعد از اذان انجام می‌شود و هر هفته نیز مقادیر قابل توجهی خونگیری صورت می‌گیرد.

تقوایی همچنین با اشاره به اعزام تیم‌های سیار به مناطق مختلف استان یزد بیان کرد: از آنجا که تنها در یزد، میبد و اردکان مراکز انتقال خون وجود دارد، تیم‌های سیار هر چند مدت یک‌بار به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

وی یادآور شد: آخرین اعزام به شهرستان ابرکوه بوده که در یک سفر نیم‌روزه به این شهرستان، ۱۳۵ واحد خون از مردم این شهرستان دریافت شده است.

مدیرکل انتقال خون استان یزد با بیان اینکه گسترش فضای فیزیکی برای انتقال خون ممنوع شده است، افزود: در حال حاضر انتقال خون یزد چهار ساختمان دارد که دو ساختمان آن در یزد، یک ساختمان در اردکان و یک ساختمان در میبد مستقر هستند.

وی ادامه داد: بقیه شهرستان‌های استان یزد که شامل هفت شهرستان می‌شود، به صورت منسجم در طول سال از یک تا ۶ بار زیر پوشش تیم‌های سیار قرار می‌گیرند و خونگیری از آنها انجام می‌شود.

تقوایی، میزان استقبال مردم استان یزد از اهدای خون را بسیار خوب دانست و افزود: متوسط اهدای خون در کشور ۲۷ در هزار است که این رقم در یزد ۳۸ در هزار است.

وی عنوان کرد: فقط مشارکت بانوان در اهدای خون ضعیف است به نحوی که ۹۶.۷ درصد اهداکنندگان را آقایان و ۳.۳ درصد آنها را بانوان تشکیل می‌دهند که به نظر می‌رسد ناآگاهی بانوان از نحوه اهدای خون و گمان اینکه شرایط مناسب جسمانی ندارند، مانع مشارکت آنها در این امر شده است.

تقوایی بیان کرد: این در حالی است که همه مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون توسط یک پزشک به طور کامل معاینه می‌شوند و میزان غلظت خون آنها مورد سنجش قرار می‌گیرد و در صورتی که شرایط مناسبی نداشته یا دچار کم‌خونی باشند، از آنها خون گرفته نمی‌شود.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..