استقبال از دانشجو مدال آور المپیاد جهانی آمار در یزد

به گزارش یزدی نیوزدانشجو مدال آور بیست ویکمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در رشته آمار با حضور استاندار و جمعی از مسوولان دانشگاه یزد در ایستگاه راه آهن یزد مورد استقبال قرار گرفت.

رییس روابط عمومی دانشگاه یزد افزود: امیر جعفری نجف آبادی دانشجو سال دوم مقطع کارشناسی رشته آمار در این المپیاد موفق به کسب مدال طلای تیمی و مدال نقره انفرادی شد.
سعید دشتی زاد با بیان اینکه ۲۱ دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در روزهای ۳۰ و ۳۱ تیرماه سالجاری در ۲۰ گروه و ۲۰ رشته با حضور ۹۵۵ داوطلب در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: جعفری نجف آبادی توانست در بین ۳۵ شرکت کننده در مرحله نهایی المپیاد در رشته آمار مقام اول را به دست آورد و به المپیاد بین المللی علمی-دانشجویی راه یافت.
وی با بیان اینکه این دانشجو در مرحله نخست این المپیاد رتبه دوم را در رشته آمار و کاربردها در قطب ششم کشور کسب کرد، افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، المپیادها را با هدف کشف استعدادهای برتر در رشته های مختلف مقطع کارشناسی به صورت سالانه برگزار می کند.
المپیاد علمی-دانشجویی رشته آمار در دو سطح کشوری و بین المللی برگزار می شود و هم اکنون این المپیاد در سطح بین المللی فقط در سه رشته آمار، شیمی و ریاضی برگزار می شود.
هم اکنون ۱۴ هزار ۶۰۰ دانشجو در ۲۵۰ رشته و گرایش در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه یزد مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..