گلریزان میلیاردی در زندان یزد

آیین گلریزان زورخانه‌ای ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در محل زندان مرکزی یزد برگزار و مبلغ یک میلیارد تومان از سوی نیکوکاران جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا شد.

«مسعود عظیمی» در آیین گلریزان زورخانه‌ای که به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه به میزبانی زورخانه پوریای ولی زندان مرکزی یزد برگزار شد، گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۵۴ زندانی جرائم غیرعمد از بند رهایی یافتند.

وی افزود: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده ۱۶۵ میلیارد تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ ۱۴۴ میلیارد تومان تامین و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۲۱ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۵۴ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

عظیمی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۱۰۲ مددجو مربوط به محکومین مالی ،تعداد ۳۶ مددجو محکوم پرداخت مهریه، تعداد ۱۴ مددجو محکوم نفقه و ۲ محکوم پرداخت دیه حادثه کار بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ضمن تقدیر از زحمات بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد، خاطر نشان کرد: از این تعداد آزادی تعداد ۲۴ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۱۳۰ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد گردیدند که از این تعداد ۱۷ مددجو زن و ۱۳۲ مددجو مرد بودند.

این مسئول ادامه داد: همه‌ی این کمک‌ها از رقم خرد تا کلان مرهون عنایت نیکوکاران و خیرین بوده و ستاد دیه به عنوان امانت دار مردم، این مبالغ را دریافت و جهت آزادی زندانیان صرف کرده است.

وی با تاکید بر آموزش شهروندی به فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم نسبت به مسائل حقوقی وجلوگیری از معضلات اجتماعی گفت: ستاد دیه از تمام ظرفیت ها از جمله هیئت های عزاداری، صدا و سیما و… در جهت اینکه ورودی زندانیان را به حداقل برسد استفاده می کند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان یزد، در پایان این مراسم گلریزان، مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان در قالب چک و پول نقد و مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان نیز در قالب تعهد توسط نیکوکاران یزدی جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..