اصلاح هندسی میدان امام حسین(ع) یزد با ایجاد تقاطع ۳ سطحی

طرح اصلاح هندسی میدان امام حسین (ع) به صورت سه سطحی و اجرای یک روگذر بر روی تقاطع غیرهمسطح فعلی در سال آینده به تصویب شورای شهر یزد رسید.

حجت الاسلام «سید محمد ناصر حیدری» سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این رابطه اعلام کرد: با مصوبه شورای شهر و با توجه به ترافیک سنگین رینگ میانی شهر و نارضایتی مردم، همچنین شکل گیری کاربری‌های جاذب سفر در میدان امام حسین(ع)، طرح اصلاح هندسی این تقاطع به صورت سه سطحی به موافقت اعضای شورای شهر ششم یزد رسید تا در سال ۱۴۰۲ آغاز شود.

وی گفت: ۱۷ سال از زمان ایجاد تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع) که یکی از اصلی‌ترین تقاطع‌های شهر یزد است، می‌گذرد.

حجت‌الاسلام حیدری، در همان زمان نیز بحث سه سطحی کردن این تقاطع یعنی مسیر روگذر حد فاصل بلوار شهید بهشتی و بلوار کوثر در دستور کار بوده اما به دلیل این که بلوار کوثر هنوز ایجاد نشده بود و این رو گذر اولویت نداشت‌.

وی ادامه داد: اکنون با توجه به تشدید مشکلات ترافیکی و با وجود ادارات در این منطقه ضرورت دارد تدبیری در خصوص این تقاطع اندیشیده شود.

این مسئول با اشاره به این که با اجرای این طرح، بلوار شهید بهشتی به بلوار کوثر و بلعکس متصل خواهد شد، گفت: در این طرح علاوه بر این که بلوار شهید بهشتی و بلوار کوثر با یک پل غیر همسطح به هم متصل می‌شوند، از سمت بلوار باهنر به سمت بلوار حمیدیا زیرگذر ایجاد خواهد شد تا ارتباط به بلوار حمیدیا برقرار شود و با توجه به وجود راه آهن و پردیس فرهنگی رفت و آمد سهل‌تر می‌شود.

وی با بیان این که طرح مذکور می‌تواند فاز بندی و ایجاد روگذر به عنوان فاز اول، اجرایی شود، گفت: اولین طرح بزرگ عمرانی شهر در دوره ششم تقاطع میدان صاحب الزمان(عج) است که در دهه فجر کلنگ زنی شد و اصلاح طرح هندسی میدان امام حسین (ع) دومین طرح بزرگ عمرانی شهر خواهد بود.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی شورای شهر یزد، هزینه اجرای این طرح حدود ۴۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که بعد از تأیید شورای ترافیک استان و تصویب کمیسیون ماده ۵ استانداری قابل اجرا خواهد بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..