آثار برتر جشنواره ملی فیلم رضوی در یزد معرفی شدند

به گزارش یزدی نیوزآیین اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی،در یزد برگزار و از آثار برتر تجلیل شد.

در این جشنواره که به مدت سه روز در سینما تک یزد برگزار شد هیات داوران ۶۰۰ اثر ارسالی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند و نفرات برتر در دو بخش فیلم کوتاه مستند و داستانی معرفی را معرفی کردند.
بر اساس رای داوران ، جایزه ویژه هیات داوران در این جشنواره به مهدی مرعشی فیلم ساز جوان یزدی برای ساخت فیلم های سفید برفی و آقای داوینچی اهدا شد.
همچنین در بخش مستند جشنواره، فیلم های 'بی بی تولدت مبارک'، 'پدر، مادر، علی، رضا و من'، 'لیر'، 'قارلی داملار'، 'اوسیا'، 'ده، چهار و نیم، سه و نیم'، 'دایره کوچک ما' و 'جل' را به عنوان نامزدهای دریافت جوایز معرفی کردند.
هیات داوران، جایزه نفر اول بخش مستند جشنواره شامل تندیس طلا، دیپلم افتخار و ۷۰ میلیون ریال جایزه نقدی را به فیلم 'پدر، مادر، علی، رضا و من' ساخته هانیه یوسفیان از تهران اهدا کردند.
در این بخش فیلم اوسیا ساخته علیرضا دهقان و 'ده، چهار و نیم، سه و نیم' ساخته مهدی حیدری از آمل به ترتیب رتبه های دوم و سوم جشنواره را در بخش مستند از آن خود کردند.
در بخش داستانی جشنواره هم هیات داوران جایزه نخست این بخش را به فیلم 'قمار باز' ساخته کریم لک زاده داد و جایزه نفر اول این بخش هم شامل تندیس طلا، دیپلم افتخار و ۷۰ میلیون ریال وجه نقد بود.
فیلم های 'هستی' ساخته کمال پرناک و 'چله' ساخته داوود خیام نیز بصورت مشترک عنوان دوم این جشنواره را کسب کرده و دیپلم و افتخار و ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی دریافت کردند.
هیات داوران در بخش داستانی جشنواره، فیلم های 'باد هر وقت که بخواهد می وزد' ساخته مریم اسمی خانی و 'دیدن' ساخته امیر سهیل شریفی را بصورت مشترک به عنوان فیلم های سوم جشنواره انتخاب و دیپلم افتخار و مبلغ ۳۰ میلیون ریال به آنها اهدا شد.
همچنین 'باد هروقت که بخواهد می وزد'، 'تنازع'، 'چله'، 'دیدن'، 'سفید برفی'، 'قمارباز'، 'گور مردها' و 'هستی' فیلم های نامزد بهترین فیلم های این جشنواره در بخش داستانی بودند.

منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..