رشد صادرات استان یزد در سالجاری/سبد صادراتی استان تغییر می‌کند

مدیر کل صمت استان یزد با اشاره به رشد صادرات کالا از گمرک استان در سال جاری، از تلاش برای تغییر سبد صادراتی استان در راستای افزایش ارزش صادرات استان به رغم کاهش درصد وزنی آن خبر داد.

«محمدکاظم صادقیان» در کارگروه توسعه صادرات استان اعلام کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۲۷۱۴ هزار تن کالا به ارزش ۳۸۶ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده که در مقایسه با سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

وی افزود: انواع کاشی وسرامیک، محصولات فولادی، انواع سیم و کابل، انواع لوله و پروفیل، انواع نایلون و کیسه فریزر، پسته و مغز پسته، ظروف شیشه‌ای، اکسید مولیبدن و فرومولیبدن، شیشه ساختمانی و روفرشی عمده کالاهای صادراتی از استان یزد بوده است.

صادقیان همچنین ۱۰ کشور برتر مقصد صادراتی استان را به ترتیب عراق، پاکستان، افغانستان، امارات متحده عربی، ترکیه، عمان، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان و گرجستان ذکر کرد.

مدیر کل صمت استان ادامه داد: آمار واردات به گمرک استان یزد طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۱۳ هزار تن و به ارزش ۲۲۱ میلیون دلار بوده است.

این مسئول کالاهای عمده وارداتی را شامل ماشین آلات واحد های تولیدی و تجهیزات ، برق و الکترونیک ، مواد شیمیایی و پتروشیمی عنوان کرد.

وی تعداد صدور کارت بازرگانی را ۲۲۰ عدد و تعداد تمدید کارت بازرگانی را ۳۱۹ مورد اعلام کرد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی صمت یزد، صادقیان در پایان افزود: تلاش می‌کنیم با تغییر در سبد صادراتی استان، درصد وزن صادرات را کاهش و ارزش آن را افزایش دهیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..