یزد رتبه برتر در اتصال کدهای پستی به نقشه‌های آمار

به گزارش یزدی نیوزدر راستای برگزاری هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن، استان یزد در طرح اتصال کدهای پستی به نقشه‌های آماری، رتبه برتر را میان استان‌های کشور کسب کرد.

معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد و گروه نقشه و GIS، در این ارتباط با کسب نمره عالی در بین پنج استان برتر کشور قرار گرفته‌اند.

طرح اتصال کدهای پستی به نقشه‌های آماری به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم در سازماندهی و استقرار نظام آمارهای ثبتی صورت گرفته و در صحت آمار و اطلاعات سرشماری نقش موثر دارد.

این طرح با همکاری مشترک مرکز آمار ایران، شرکت پست و گروه نقشه و GIS سازمان انجام گرفته و در سطح فایل آدرس بلوک محور در طرح بزرگ سرشماری قابل بهره‌برداری است.

از مراحل اجرای این طرح می‌توان به مطالعات تطبیقی و کاربردی، تهیه فرم‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی – نظارتی، برگزاری دوره‌های آموزشی، هماهنگی با شرکت پست برای همکاری واحدهای استانی با گروه های نقشه، دریافت پایگاه اطلاعات پستی از شرکت پست، آماده‌سازی پایگاه داده شماره بلوک‌های پستی، انطباق نقشه های آماری و پستی، رفع عدم انطباق بلوک‌های آماری و پستی، عملیات میدانی برای رفع عدم انطباق و… اشاره کرد.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..