‌پرداخت ۲۰۰۰ میلیارد برای جلوگیری از تعطیلی کارخانجات یزد

به گزارش یزدی نیوز،مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد استان یزد از پرداخت دو هزار میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال جاری تاکنون به کارگاه‎‎های و کارخانجات تولیدی در معرض تعطیلی خبر داد.

"ایوب تابانی" در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، در مورد وضعیت این بانک اظهار کرد: این بانک که در سال ۱۳۷۲ کار خود را با یک شعبه در تهران آغاز کرد و اکنون دارای ۸۰۰ شعبه در سراسر ایران است که ۱۶ شعبه‌‌ی آن در استانیزد قرار دارد.

وی افزود: بجز شهرستان بهاباد در سایر شهرستان‎‎های یزد دارای شعبه هستیم که در شهرستان یزد هفت شعبه و در شهرستان میبد نیز به دلیل وجود صنایع متعدد دو شعبه فعالیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: شعبه یزد دارای ۱۳۰ نفر پرسنل با میانگین ۳۰ سال عمر دارد و علی رغم جوان بودن به لحاظ حجم منابع در رتبه چهارم بانک‌‌های استان قرار دارد.

تابانی با اشاره به شرایط رکود اقتصادی در کشور و استان و مشکلات مالی صنایع استان که برخی از آنها را در شرایط نامطلوبی قرار داده است، در سال گذشته ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی و اقتصاد مقاومتی به صنایع استان پرداخت کرده و امسال نیز یکصد میلیارد ریال به همین منظور اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: در بحث کارگاه‎‎ها و صنایع کوچک استان برای جلوگیری از تعطیلی آنها در سال گذشته بالای چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و امسال نیز تاکنون دو هزار میلیارد ریال تسهیلات در این رابطه پرداخت کرده است.

مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد استان بیان کرد: از ابتدای امسال با توجه به رایزنی‎‎ها و تفاهم‎‎نامه‎‎هایی که با ادارات استان انجام شده، تسهیلات خوبی به کارکنان ادارات که اقشار متوسط جامعه هستند، پرداخت شده است.

وی یکی از مشکلات کنونی این بانک را بحث شتاب بانک مهر اقتصاد عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با توجه به تامین زیرساخت‎‎های لازم از سوی این بانک و کسب مجوز از بانک مرکزی طی چندماه آینده، این بانک جزو سه بانک اول استان قرار گیرد.

تابانی با اشاره به محدودیت‎‎های قانونی بانک مرکزی در رابطه با صرفه‎‎ی اقتصادی شعب، در رابطه با ایجاد شعبه در شهرستان بهاباد گفت: پس از تعطیلی شعبه بهاباد به دلیل کمبود منابع، شعبه شهرستان بافق که نزدیکترین شهرستان به بهاباد است برای مشتریان این دو شهرستان ارائه خدمات می‎‎کند.

وی در مورد شرایط پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی نیز عنوان کرد: در این رابطه واحدهایی که از سوی بسیج سازندگی معرفی می‎‎شوند، واجد شرایط دریافت تسهیلات می‎‎شوند.

مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد استان یزد در خصوص بانکداری اسلامی نیز ابراز کرد: بانکداری اسلامی به معنای پرداخت تسهیلات چهار درصد و بانکداری غیر اسلامی به معنای پرداخت تسهیلات ۱۸ درصد نیست بلکه بانکداری اسلامی به معنی رعایت موازین شرعی در پرداخت تسهیلات است.

وی افزود: اینکه در برخی کشورها پرداخت تسهیلات دو درصد مطرح می‎‎شود در حالی است که در این کشورها نه تنها سودی به سپرده‎‎های مشتریان تعلق نمی‎‎گیرد بلکه مالیات به این سپرده‎‎ها نیز تعلق می‎‎گیرد که در کشور ما چنین نیست، لذا بانک‎‎های کشورمان برای رقابت سود و تهسیلات را با نرخ‎‎های بالاتری پرداخت می‎‎کنند.

مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد استان یزد در پایان با بیان این که تسهیلات پرداختی با نرخ مصوب بانک مرکزی است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به قریب یک هزار پرونده در قالب تسهیلات اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..