میبد پایلوت ایجاد شهرک صنایع های‌تک

 

به گزارش یزدی نیوزمعاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از شناسایی ۳۸۸ خوشه صنعتی در کشور خبر داد و گفت: تعدادی از این خوشه‌ها در استان یزد ایجاد شده و در برخی شهرها هم ظرفیت ایجاد خوشه‌های جدید وجود دارد.

علی یزدانی در جلسه شورای اداری میبد اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای ایجاد خوشه های صنعتی تلاش می کند و این مهم را از رسالت های خود قرار داده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۸۸ خوشه صنعتی در کشور ایجاد شده که تعدادی از آنها از جمله خوشه کاشی و سرامیک، سنگ، محصولات کنجدی و … در یزد ایجاد شده و ظرفیت افزایش این خوشه ها در سراسر کشور از جمله استان یزد وجود دارد.

یزدانی یادآور شد: به عنوان نمونه در شهرستان میبد می توان برای تشکیل خوشه زیلو اقدام کرد که این اقدام علاوه بر اینکه فعالیت واحدهای زیلوبافی را منسجم می‌کند، به رفع برخی از مشکلات زیلوبافان نیز کمک می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توسعه صنایع پاک و های‌تک بیان کرد: شهرستان میبد با پیشینه‌ و ظرفیتی که در حوزه صنایع دستی دارد می‌تواند با تجمیع کارگاه‌های صنایع سفال و زیلو در شهرک‌ها نسبت به احداث شهرک صنعتی های‌تک و صنایع پاک اقدام کنند.

یزدانی ادامه داد: برای این منظور می‌توان از توان و ظرفیت شهرک‌های صنعتی مصوب بهره‌ برد تا اینکه مکان‌ یابی جدید در مواردی که با موافقت محیط زیست همراه باشد، برای ایجاد شهرک‌های های ‌تک انجام شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ارتقا صنایع به نحوی وابسته به صادرات است، بیان کرد: حمایت از صنایع کوچک نیز به همین دلیل با نگاه به صادرات انجام می شود.

وی ادامه داد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، دستورات و مصوباتی از سوی رئیس جمهور در قالب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اعلام شده که برای هر دستگاه به عنوان ماموریت ابلاغ شده و همه مصوباتی که از سوی ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی ابلاغ می‌شود، لازم ‌الاجرا است.

یزدانی خاطرنشان کرد: در قالب این مصوبات همه واحدهایی که در سامانه بهین‌یاب نام‌نویسی کنند به کمیته‌های تخصصی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید معرفی خواهند شد تا برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شوند.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..