صرفه‌جویی ۵ میلیون مترمکعبی آب با اصلاح مجوزهای بهره‌برداری در یزد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره به صدور ۶۵۰ فقره مجوز در حوزه منابع آب زیرزمینی در این استان از ابتدای امسال، گفت: طی این مدت، مجوز اصلاح ۴۲ فقره پروانه بهره­‌برداری صادر شده که باعث صرفه‌جویی بیش از پنج میلیون مترمکعب آب در استان شده است.

«جواد منصوری» در این خصوص افزود: در کمیسیون صدور پروانه­‌ها مجوز برای جابجایی ۶۷ پروانه بهره‌براری، ۴۷ فقره کف شکنی، حفر گالری بیش از ۸۰ حلقه، مجوزنصب منصوبات بر روی ۸۱ حلقه چاه صادر شده است.

وی صدور مجوز نصب منصوبات روی بیش از ۸۰ حلقه چاه، نصب کنتور بر روی بیش از ۱۵۰ حلقه چاه جهت کنترل میزان بهره برداری از چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری، پر و مسدودکردن ۸۹ حلقه چاه غیرمجاز وتوقیف و جمع آوری ۲۰ فقره ادوات حفاری غیرمجاز را از دیگر اقدامات حفاظتی این دفتر در ۱۱ ماه گذشته برشمرد.

معاون آب منطقه‌ای یزد همچنین به راه‌اندازی سامانه استعلامات دوسویه آب و برق و سامانه مدیریت اطلاعات مکانی با همکاری معاونت برنامه­ریزی در راستای استفاده از فناوری­های نوآورانه اشاره نمود و افزود: با توسعه این سامانه، این بستر فراهم شده تا از طریق میزان مصرف برق چاه­های مجاز و غیر مجاز، ساعت کارکرد و به تبع آن حجم آب برداشت شده آن­ها مشخص گردد.

وی از توسعه سامانه مدیریت اطلاعات مکانی نیز به منظور ایجاد پیوند با ساماب برای پایش و بروز رسانی برخط اطلاعات مکان محور منابع مجاز و غیر مجاز خبر داد و گفت: با گسترش این سامانه، امکان ارسال اطلاعاتی که قبلا در سامگشت موجود نبود، فراهم شده است.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، منصوری گفت: نظارت و کنترل گسترده‌تر و پیشرفته‌تر از طریق اقداماتی از قبیل نصب کنتور هوشمند بر روی تمام منابع مجاز موجود، کاهش خطای انسانی و خودکارسازی پایش اطلاعات با استفاده گسترده تر از فناوری­های نوآورانه انجام می‌شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..