پرداخت ۲۰۰ میلیارد تسهیلات برای تحقق اقتصاد مقاومتی در یزد

 

به گزارش یزدی نیوزمدیرامور شعب بانک مهر اقتصاد استان یزد با اشاره به اینکه سال گذشته ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات در یزد پرداخت شد، از پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در یزد خبر داد.


 ایوب تابانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که الان در جامعه است و اکثر کارخانجات رو به رکود و ورشکستگی هستند، اقدامات خوبی در زمینه پرداختی به شرکت ها و کارخانه جات انجام شده است

وی بیان کرد: در سال ۹۴ بالای ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم و در چهارماهه ابتدایی امسال هم نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان در کل استان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرامور شعب بانک مهر اقتصاد استان یزد خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال با توجه به رایزنی ها و تفاهم نامه هایی که با اکثر ادارات انجام شده، توانستیم تسهیلات قابل توجهی به کارکنان ادارات پرداخت کنیم.

تابانی گفت: با توجه به اینکه دیدگاه ما این است که کارمند قشر متوسطی از جامعه است و بدون تسهیلات با مشکلات زیادی روبه‌رو می شود، در این زمینه بانک مهر اقتصاد ورود پیدا کرده و توانستیم تسهیلات خوبی را پرداخت کنیم.

مدیرامور شعب بانک مهر اقتصاد استان یزد افزود: در صورتی که بحث شتاب بانک مهر اقتصاد برطرف می‌شد، این بانک جزو سه بانک اول استان یزد قرار می‌گرفت.

وی بیان کرد: شتاب به دلیل یک سری مواردی از طرف بانک مرکزی انجان نشده اما زیرساخت‌های آن توسط بانک مهر اقتصاد به صورت کامل ایجاد شده و امیدواریم در چندماه آینده این موضوع هم برطرف شود.

تابانی بیان کرد: تشخیص دهنده اینکه چه کسانی شرایط لازم برای دریافت تسهیلات واحدهای تولیدی طرح‌های اشتغال‌زایی دارند بر عهده بسیج سازندگی قرار دارد.

مدیرامور شعب بانک مهر اقتصاد استان یزد افزود: بانکداری اسلامی به این معنی نیست که اگر تسهیلات ۱۸ درصد داده شد بانکداری غیر اسلامی است، بلکه بانکداری اسلامی به معنی رعایت موازین شرعی در پرداخت تسهیلات است.

وی افزود: در حال حاضر بهای تمام شده پول برای بانک نزدیک به ۲۵ تا ۲۶ درصد است و اگر تسهیلات کمتر از ۲۴ درصد پرداخت شود امکان ادامه کار برای بانک وجود ندارد.

تابانی گفت: از طرف دیگر با توجه به اینکه تعداد بانک‌ها در ایران خیلی زیاد است و نرخ مصوب بانک مرکزی را بسیاری از این موارد رعایت نمی‌کنند، معضلات زیادی در این عرصه وجود دارد و بانک‌ها برای اینکه بتوانند رقابت کنند، مجبور می‌شوند دست به یک سری اقدامات خاصی بزند.

مدیرامور شعب بانک مهر اقتصاد استان یزد با اشاره به اینکه در بحث بسیج سازندگی و رکودی که در بخش صنعت وجود دارد، مبلغ مورد نیاز بسیار کلان است، عنوان کرد: بسیج سازندگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با توجه به اینکه تاکید ببیشتر بر روی صنایع کوچک است، مهر اقتصاد هم رویکرد ایجاد و تقویت این صنایع را در دستور کار خود قرار داده است.

وی تسهیلات پرداختی را با نرخ مصوب بانک مرکزی دانست و گفت: سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به خدود یک هزار پرونده در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تسهیلات پرداخت شده است.

منبع: تسنیم

 

بخش نظردهی بسته شده است..