صالحی: مدیران اجرایی یزد زیر ذره‌بین رسانه‌ها/ منشور اطلاع‌رسانی استان به زودی ابلاغ می‌شود

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد با بیان این‌که سه محور برای اجرایی شدن دستور استاندار یزد در خصوص الزام بیشتر به پاسخ گویی مدیران طرح ریزی شده، گفت: به زودی منشور اطلاع رسانی استان به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

علی صالحی، مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد، با اشاره به اهمیت بالا بردن فرهنگ پاسخ گویی بین جامعه به ویژه مدیران اجرایی، اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و اجرایی شدن دستور استاندار سه محور در این راستان در دستور کار اداره کل روابط عمومی استانداری قرار گرفته است.

وی افزود: تهیه و تنظیم منشور واحد اطلاع رسانی برای دستگاه‌های اجرایی استان از جمله اقدامات انجام شده در راستای تقویت و ساماندهی جریان اطلاع رسانی در استان یزد است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد در خصوص ویژگیهای این منشور گفت: به واسطه ایجاد این منشور وفاق خوبی حول محور مدیران استان شکل خواهد گرفت و همچنین به این واسطه می‌توانیم ارزیابی مناسبی از عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم.

صالحی در ادامه تصریح کرد: بر اساس این منشور مدیران ملزم هستند در همان روز پرسش سوال و تا پایان ساعات اداری به پرسش پاسخ بدهند و اگر در فضای مجازی انتقادی صورت می‌گیرد مدیر ملزم به پاسخ گویی در همان روز است.

وی بیان کرد: طبق این منشور مدیران پاسخ گو و مدیران غیر پاسخ گو معرفی خواهند شد و نظر سنجی از رسانه ها و امتیاز دهی آنها از صفر تا ۱۰ خواهد بود.

پویش آقای مدیر حرف بزن

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد محور دوم در اجرایی شدن دستور استاندار را ایجاد پویش آقای مدیر حرف بزن دانست و اظهار کرد:‌ بر اساس این پویش به دعوت و هماهنگی اداره کل روابط عمومی استانداری یزد مدیران کل هر هفته ملزم هستند در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سوالات آنها پاسخ دهند.

صالحی محور سوم در اجرایی شدن این دستور را تکمیل فرم نظرسنجی و ارزیابی مدیران توسط رسانه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: در این محور عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی توسط رسانه ‌ای مختلف با فرمی که در اختیار دارند انجام می‌شود.

صالحی در این خصوص خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ مدیرکل در این فرم مورد ارزیابی رسانه‌ها قرار می‌گیرند که جمع‌بندی آن به شکل محرمانه در اختیار استاندار قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، چندی پیش استاندار یزد در پیامی مدیران استان را ملزم به پاسخ گویی زیر پنج ساعت به رسانه‌ها کرده بود.

منبع:خبرگزاری فارس

بخش نظردهی بسته شده است..