تشدید نظارت بر بازار در میبد

در آستانه سال نو گشت مشترکی متشکل از اداره صمت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی، اصناف را زیر ذره بین قرار داده اند.

به گزارش یزدی نیوز، رئیس اداره صمت میبد گفت: با توجه به تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان طرح از مزرعه تا سفره و تشدید نظارت‌ها بر بازار از دو هفته پیش در میبد آغاز شده است و تا پانزده اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

خلیلی عدم درج قیمت را یکی از تخلفات عمده اصناف عنوان کرد و با بیان اینکه عدم درج قیمت مبنای گرانفرشی است تصریح کرد: عدم درج قیمت باعث می‌شود بازرس نتواند فاکتور خرید را با اتیکت کالا مطابقت دهد.

وی با اشاره به افزایش جریمه‌ها گفت: تاکنون بیش از ۵۵ مورد در شهرستان میبد بازرسی داشتیم که برای ۲۰ واحد از این تعداد پرونده تخلف تشکیل شده است.

رئیس اداره صمت میبد افزود: ما بیش از اینکه به کمیت پرونده‌ها فکرکنیم به سمت کیفی شدن بازرسی‌ها حرکت می‌کنیم.

خلیلی گفت: اینکه عده ایی می‌گویند به علت تغییر روزانه قیمت‌ها درج قیمت ندارند درست نیست و ارائه فاکتور خرید ملاک است و باید طبق آخرین فاکتور خرید، درج قیمت کنند.

وی با بیان اینکه برای دریافت شکایات، انتقادات و نظرات شهروندان ۸ روش را اطلاع رسانی کردیم گفت: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه گرانفروشی و یا تخلف می‌توانند با شماره ۱۲۴ متمرکز در مراکز استان‌ها و یا با شماره تلفن , ۳۲۳۲۵۴۵۶ اتاق اصناف، یا ۳۲۳۳۵۴۰۰ اداره صمت و جهاد کشاورزی تماس و گزارش خود را برای رسیدگی ارائه کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..