استاندار یزد:

تفاهمنامه ساخت مسکن کارگری یزد با صنایع استان منعقد می‌شود

استاندار یزد گفت: تفاهمنامه ساخت مسکن کارگری یزد هفته آینده با حضور صنایع استان در محل دفتر وزیر راه و شهرسازی منعقد می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، مهران فاطمی در نشست شورای مسکن استان یزد اظهار داشت: مهم‌ترین تصمیمی که امروز گرفته شد در حوزه مسکن کارگری است که اتفاق بسیار خوبی است و مقرر شد در این بخش خود صنعت ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: در این زمینه مقرر شد کارآفرینان و صنعتگران از مسکن کارگری حمایت کنند و با واگذاری زمین و تسهیلات از طرف استان، صنعتگران خدمات زیربنایی و روبنایی را برای مسکن کارگری در قالب صنعت شهرها تامین کنند و این واحدها ساخته شود و در اختیار کارگران قرار گیرد و به ازای هزینه‌هایی که در این زمینه می‌کنند زمین مازاد در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

فاطمی افزود: به عنوان نمونه شرکت صنعتی معدنی چادرملو در صنعت شهر اردکان و سنگ آهن مرکزی بافق در صنعت شهر بافق برای ساخت مسکن کارگری اقدام می‌کنند و برای شهرک صنعتی یزد نیز مقرر شد ۷۳ هکتار زمین در اختیارشان قرار بگیرد و به کارگران واجدان شرایط زمین واگذار و مسکن کارگری ساخته شود.

استاندار یزد عنوان کرد: تفاهمنامه ساخت مسکن کارگری هفته آینده با حضور همین صنایع در محل دفتر وزیر راه و شهرسازی منعقد می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیامک‌های برای متقاضیان سایت ۳۷۷ هکتاری مسکن در شهر یزد ارسال شده است و با توجه به شرایطی که وجود دارد مکان گزینی می‌شوند و عملیات اجرایی فندانسیون واحدهای این محل نیز قبل از پایان سال شروع می‌شود.

استاندار یزد با اشاره به روند پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن گفت: بانک‌ها در این زمینه با مشکلاتی روبرو هستند که بخشی عمده‌ی از آن از عدم اقدام متقاضیان ناشی می‌شود و بخشی از متقاضیان نیز به لحاظ اعتبارسنجی مشکل داشتند که مقرر شد طبق قانون ضمانتنامه زنجیره‌ای دستور کار قرار بگیرد.

فاطمی ادامه داد: البته بانک مسکن در زمینه تسهیلات مسکن پرداخت‌های خوبی داشته به گونه‌ای که میزان پرداختی‌ها از میزان سرعت پیشرفت فیزیکی پروژه و آورده متقاضیان بیشتر است با این وجود ما به این قانع نیستیم و همه توانمان را خواهیم گذاشت که مردم خانه دار شوند و مشکل مسکن حل شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..