فرماندار یزد تاکید کرد؛

لزوم تعامل با آموزش و پرورش جهت اسکان در شان مسافران نوروزی

فرماندار شهرستان یزد با اشاره به همزمانی مناسبت‌های ملی و مذهبی و همچنین کاهش آمار کرونا، افزایش تعداد مسافران نوروزی را بیش از سال گذشته پیش بینی کردو گفت: نیاز است لیست مدارس محل اسکان مسافران افزایش یابد لذا دستگاه‌های اجرایی آن طور که در شان مسافران نوروزی هست، از آموزش و پرورش پشتیبانی کنند.

«سید محمدرضا مدرسی» در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد که در سالن ولایت فرمانداری یزد برگزار شد، از دستگاه‌ها خواست تا جایی که امکان دارد آموزش و پرورش را در توسعه و تقویت تجهیزات و امکانات برای استقبال از مهمانان نوروزی کمک کنند.

وی به مهمان نوازی یزدی‌ها اشاره کرد و افزود: استان یزد با توجه به موقعیت جغرافیایی و پیشینه تاریخی و همچنین ظرفیتی‌هایی که دارد، همیشه مورد استقبال مسافران نوروزی بوده و با توجه به اینکه امسال بهار طبیعت با بهار قرآنی همزمان شده انتظار می رود در هفته ابتدایی سال جدید، بیشترین حجم مسافر را داشته باشیم که نیازسنجی دقیق، برنامه ریزی و هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه ها را لازم دارد.

فرماندار ادامه داد: سال گذشته ۱۳۰ مدرسه میزبانی حدود ۴۱ هزار و ۷۴۱ نفر را انجام دادند و امسال با توجه به همزمانی مناسبت‌های ملی و مذهبی و همچنین کاهش آمار کرونا انتظار می‌رود، تعداد مسافرین بیشتر از سال گذشته باشد لذا نیاز است لیست مدارس محل اسکان افزایش داده شده و دستگاه‌های اجرایی آنطور که در شان مسافران نوروزی هست از آموزش و پرورش پشتیبانی کنند.

«محمدجواد آقایی» معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری یزد نیز در این نشست گفت: باید از ۱۷ اسفند ماه همزمان با ولادت حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه) و جشن نیمه شعبان، آمادگی برای ورود مسافران وجود داشته باشد و طبق مصوباتی که قبلا انجام شده، فضای پارکینگ‌ها مورد بررسی قرار گرفته و همچنین تمامی عملیات عمرانی شهری از نیمه اسفند ماه متوقف شود.

«فاطمه زارع» رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت: نرم افزار مخصوص گوشی همراه توسط فاوا شهرداری طراحی شده که لیست مدارس برای اسکان و امکانات نزدیک به آنها در آن گنجانده شده و توسط افراد راهنما در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به اختصاص پارک‌های بزرگ شهر، کوهستان و ملل برای اسکان مسافران نوروزی در شهرستان، گفت: ۲۰ نوروزگاه با شعار عدالت محوری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده که اکثر این برنامه‌ها پس از افطار تا سحرگاه برگزار خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی فرمانداری یزد، در پایان این نشست ضمن جمع بندی نظرات اعضا، درباره امنیت، لزوم عدم قطع انشعابات شهری و بهداشت محیط در تعطیلات عید تصمیماتی اتخاذ شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..