معاون استاندار یزد خبر داد؛

رشد ۲ برابری استقبال از مسابقات ابتکارات دانش‌آموزی/آمادگی صنایع برای بورسیه شغلی ۲۰۰۰ دانشجو

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد ضمن اشاره به برگزاری مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی در این استان، برخی از اقدامات صورت گرفته استان در حوزه نواوری و فناوری را در سطح کشور بی‌نظیر خواند.

«محمدعلی شاه‌حسینی» در نشست با خبرنگاران ضمن اشاره به برگزاری مرحله پایانی چهاردهمین مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری‌ دانش‌آموزی به میزبانی یزد طی روزهای ۱۸ و ۱۹ اسفندماه جاری، اظهار کرد: یکی از محورهای توسعه استان در برنامه تحولی «یزد نوین» اهتمام به موضوع نوآوری، فناوری و دانش‌بینان‌ها تعریف شده و در همین رابطه نیز بارها مقام ارشد استان در این باره تاکید داشته است.

وی با بیان این که بر همین اساس و طبق چشم‌انداز استان، در برنامه تحولی «یزد نوین» برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدتی تعریف شده است، گفت: در همین راستا نیز طی یک سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه نوآوری توسط دستگاه‌های مختلف استان برگزار شده که برخی از این اتفاقات در سطح کشور بی‌نظیر بوده به طوری که به عنوان پایلوت کشوری جهت اجرا به دیگر استانها ابلاغ شده است.

شاه‌حسینی از جمله این اقدامات را اجرای بورسیه شغلی دانشجویان نخبه دانشگاه‌های استان در صنایع ذکر و با اشاره به این که مبحث بورسیه شغلی در دفترچه کنکور سراسری نیز دارای کد شده است، گفت: امسال تعداد ۱۰۰ دانشجوی نخبه استان بورسیه شغلی شده‌اند و علاوه بر این تاکنون صنایع استان برای بورسیه دو هزار دانشجو اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی از دستاوردهای استان در این حوزه را اعطای رتبه اول کشور از سوی معاونت فناوری وزارت علوم به استان یزد در بخش حمایت از حوزه نواوری و فناوری ذکر کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..