رتبه سوم استان یزد در زمینه پرورش شتر

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: استان یزد با جمعیت نزدیک به ۱۵ هزار نفر شتر، رتبه سوم کشوری را در این زمینه دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، غیب اللهی در همایش هم‌اندیشی توسعه اکولوژیک شتر در بافق افزود: یکی از اقدامات تحولی استان مبتنی بر سند یزد نوین، توسعه پرورش شتر با پرداخت تسهیلات به شترداران با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و همچنین استفاده از مسئولیت اجتماعی معادن در راستای احیای مراتع است.رتبه سوم استان یزد در زمینه پرورش شتر

وی تصریح کرد: تسهیلات به صورت قرض الحسنه با بازپرداخت پنج ساله است که در اوایل سال ۱۴۰۲ به شترداران پرداخت می‌شود و سقف آن به ازای هر شتردار، ۱۰۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون تومان به هر خانوار شتردار است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بیان داشت: نگهداری شتر به صورت نیمه بسته بوده که ظرفیت‌های مراتع و مراتع بلامعارض، در سال گذشته با همکاری منابع طبیعی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: هشت طرح مرتع‎داری ممیزی شده که آمادگی این را داریم که در اختیار شترداران قرار بدیم.

غیب الهی گفت: زیرساخت‌ها با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و مرکز اصلاح نژاد دام وزارت فراهم شده و شترداران و سرمایه‌گذاران در این بخش می‌توانند از خارج از کشور نیز گونه‌های شتر را بر اساس مجوز‌های قانونی و سازگار با اقلیم استان وارد کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این همایش هم اندیشی، گام موثری در زمینه توسعه این صنعت و همچنین تأمین گوشت قرمز استان و کشور برداشته شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..