رییس پلیس راهور یزد:

یک چهارم فوتی‌های حوادث رانندگی در استان یزد عابران پیاده هستند

رییس پلیس راهور استان یزد با تاکید بر ضرورت توجه عابران پیاده به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی گفت: این افراد، آسیب‌پذیرترین کاربران ترافیک محسوب می‌شوند و حدود یک چهارم فوتی‌های این حوزه را همین عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

سرهنگ مهدی زارع گفت: بیشترین سن فوتی های این گروه مربوط به افراد بالای ۵۰ سال است؛ همچنین حدود یک سوم عابران فوت شده زیر ۱۰ سال دارند که این نشان از اهمیت مراقبت از کودکان و کهنسالان را دارد.

به گفته وی عابران به هنگام حضور در معابر باید نهایت دقت را جهت حفظ جان خود به عمل‌ آورند و در هنگام عبور از عرض خیابان با تلفن همراه صحبت نکنند و از عجله و شتاب و انجام حرکات غیرقابل پیش‌بینی هنگام عبور از عرض خیابان و همچنین از دویدن و پریدن ناگهانی در سطح سواره‌رو خودداری کنند.

وی اظهار داشت: همان‌قدر که رعایت قوانین توسط خودروها و وسایل نقلیه در جلوگیری از تصادفات دارای اهمیت است رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و احتیاط برای عابرین پیاده نیز اهمیت زیادی دارد.

وی تاکید کرد: اگر رانندگان موظف به رعایت مقررات حق تقدم در گذرگاه عابران هستند، عابران نیز به هنگام تردد باید از محل‌های تعیین شده عبور کنند، توجه به این مقررات و رعایت آن‌ها ضمن تامین ایمنی به سهولت عبور و مرور نیز کمک کرده و آرامش را برای رانندگان و عابران پیاده به همراه خواهد داشت.

رییس پلیس راهور یزد: عابران پیاده، آسیب‌پذیرترین کاربران ترافیک هستند

وی با اشاره به اینکه این که عابران پیاده باید از پیاده روی در حاشیه معابری که سرعت خودروها بالاست خودداری کنند افزود: عابران پیاده در ترددهای شهری با احتیاط کامل از محل‌های مجاز عبور کنند و برای عبور از عرض معابر از محل‌های خط‌کشی شده حرکت کرده یا از پل عابر پیاده استفاده کنند.

سرهنگ زارع در پایان با بیان اینکه عابران پیاده می‌توانند با استفاده از پل‌های عابر پیاده، تردد در معابر تعیین شده و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در ترددهای شهری ایمنی خود را حفظ کنند به تاثیر مشارکت کردن خانواده‌ها در برنامه‌های آموزشی به منظور ارتقاء دانش ترافیکی اعضای خانواده درکاهش بروز تصادف‌های عابران پیاده اشاره کرد.

بخش قابل توجهی از قربانیان حوادث درون شهری رانندگی در یزد، عابران پیاده هستند.

بخش نظردهی بسته شده است..