۲ دستگاه همودیالیز به بیمارستان بافق یزد اهدا شد

رییس بیمارستان ولیعصر بافق یزد گفت: به همت یکی از شرکت‌های صنعتی شهرستان، ۲ دستگاه همودیالیز به ارزش بیش از ۶۵۰ میلیون تومان به بخش دیالیز این بیمارستان اهدا شد.

“احسان ثنایی”  افزود: خرید این ۲ دستگاه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی بوده و جایگزینی این دستگاه‌ها با دستگاه‌های قدیمی، امیدبخش بیماران کلیوی می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین با اهدای مبلغ بیش از ۲۵ میلیون تومان، به بهبود فضاسازی بخش با کاغذ دیواری، خرید پرده و دمپایی برای بیماران کمک شده است.

رییس بیمارستان بافق خاطرنشان کرد: در شهرستان بافق ۳۴ بیمار کلیوی نیاز به دیالیز وجود دارد که در ۲ شیفت صبح و عصر و به صورت یک روز در میان به این بخش مراجعه می‌کنند، در این بخش ۹ دستگاه دیالیز وجود دارد که پنج دستگاه از رده خارج بوده و این دستگاه‌های جدید، جایگزینی برای آن‌ها است.

ثنایی ادامه داد: علاوه بر نیاز به دستگاه‌های جدید همودیالیز، مشکل دیگر این بخش بحث سرمایش و گرمایش آن است که با اقداماتی که در حال انجام است تا سال آینده این مشکل نیز رفع می‌شود.

وی گفت: مشکل دیگر قطعی برق در روزهای گرم سال است که تا وصل شدن ژنراتور سبب قطعی ۱۰-۱۵ دقیقه‌ای دستگاه‌ها می‌شود که نیاز است به همت خیران دستگاه UPS تهیه و این مشکل رفع شود.

بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) در سال ۱۳۷۰ تاسیس شد؛ این بیمارستان با بخش های اورژانس، داخلی، جراحی، اطفال و زنان شروع بکار کرده که با همت و تلاش مسئولان بخش های CCU،ICU و دیالیز به آن اضافه شد و هم اکنون این بیمارستان فعالیت خود را با ۹۶ تخت مصوب و ۵۵ تخت فعال و ۱۱ تخت اورژانس ادامه می دهد و درجهت بهبود و ارتقاء سطح سلامت و تسریع در خدمت رسانی فعالیت می کند.

کلینیک این بیمارستان با دارا بودن درمانگاه تخصصی اطفال، داخلی، جراحی، چشم، قلب و عروق، زنان، ارتوپد، عفونی و مغز واعصاب و درمانگاه فوق تخصصی گوش وحلق و بینی، آسم و آلرژی و همچنین درمانگاه دیابت ، فیزیوتراپی ، تغذیه و گفتاردرمانی و کاردرمانی همه روزه فعال می باشد.

بافق در ۱۱۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..