استاندار یزد تاکید کرد؛

رونمایی از کیف سرمایه‌گذاری استان یزد تا اردیبهشت ۱۴۰۲

استاندار یزد به ضرورت تهیه کیف سرمایه گذاری در حوزه های مزیت دار استان اشاره و خاطرنشان کرد: کیف سرمایه گذاری استان باید تا اردیبهشت ماه سال آینده تهیه و رونمایی شود.

«مهران فاطمی در نشست سرمایه‌گذاری استان که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، «صدور مجوزهای بی نام» را راهکاری جهت تسهیل در روند سرمایه گذاری‌های استان دانست و گفت: یکی از اقدامات بسیار خوب انجام شده در سال های گذشته به منظور حذف بروکراسی اداری در حوزه سرمایه گذاری، صدور ۱۱۵ مجوز بی‌نام سرمایه گذاری در استان است.

وی با اشاره به وضعیت واگذاری مجوزهای بی نام استان یزد در سال ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: کلیه موانع موجود بر مسیر اجرای ۱۴ مجوز صاحب سرمایه گذار استان باید در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شود.

فاطمی اضافه کرد: متقاضیان طرح‌های سرمایه گذاری باید توسط دستگاه های مربوطه اهلیت سنجی و متعهد به اجرای طرح‌ در چارچوب برنامه زمانبندی تنظیم شده شوند.

وی با تاکید بر رصد روند اجرای طرح‌های این حوزه توسط دستگاه های مسئول، گفت: در صورت عدم اجرای طرح‌ها طبق برنامه زمان‌بندی، اراضی واگذار شده خلع ید خواهد شد.

استاندار در ادامه با اشاره به ضرورت تهیه کیف سرمایه گذاری در حوزه های مزیت دار استان اشاره و خاطرنشان کرد: کیف سرمایه گذاری استان باید تا اردیبهشت ماه سال آینده تهیه و رونمایی شود.

فاطمی در همین راستا ادامه داد: پس از رونمایی از کیف سرمایه گذاری، باید مجددا فراخوانی برای جذب سرمایه گذار انجام شود تا در پرتو آن شاهد ایجاد جهشی بزرگ در حوزه سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۲ باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم استفاده از روش‌های نوین تامین مالی برای طرح‌ها اشاره و اظهار کرد: با وجود بیش از ۱۷ ابزار تامین مالی، تامین مالی طرح‌های استان یزد عمدتا متکی بر منابع بانکی است که این موضوع مشکلاتی را ایجاد می کند.

استاندار با بیان اینکه راه برون رفت از چالش های موجود در این حوزه، استفاده از راه های نوآورانه و میانبر است، گفت: یکی از سیاستگذاری های استان در سال ۱۴۰۲ سرمایه گذاری مبتنی بر بازار سرمایه خواهد بود.

فاطمی در پایان بر تشکیل کارگروهی جهت ورود جدی استان به بازار سرمایه تاکید کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..