رقابت قریب به ۱۱۵۰۰ یزدی در آزمون سراسری ارشد و دکترای ناپیوسته

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان یزد گفت:‌ آزمون سراسری دوره‌های ارشد و دکترای ناپیوسته سال ۱۴۰۲ روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ اسفندماه سال جاری با حضور ۱۱ هزار و ۴۷۴ داوطلب در دانشگاه یزد، دانشگاه فنی و حرفه ای شهیدصدوقی و علم و هنر برگزار می‌شود.

«سیدمحسن میرحسینی» در نشست هماهنگی برگزاری آزمون‌های ارشد و دکتری ۱۴۰۲ یزد که امروز دوشنبه هشتم اسفندماه در سالن ولایت فرمانداری یزد برگزار شد، با بیان این که آزمون‌های ارشد و دکترا همزمان با هم در اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، گفت: آزمون دکترای ناپیوسته سال ۱۴۰۲ صبح روز پنجشنبه ۱۱ اسفندماه و آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ نیز در سه نوبت عصر پنجشنبه ۱۱ اسفند و صبح و عصر جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در کنکور امسال مقطع دکترا در استان یزد دو هزار و ۸۸۹ داوطلب که یک‌هزار و ۳۳۴ داوطلب زن(۴۶درصد) و یک‌هزار و ۵۵۵ داوطلب مرد(۵۴درصد) و در مقطع کارشناسی ارشد نیز هشت هزار و ۵۸۵ داوطلب که چهار هزارو ۸۶۳ داوطلب زن و سه هزارو ۷۲۲ داوطلب مرد هستند، در گروه‌های آزمایشی علوم پایه، فنی مهندسی، علوم انسانی، منابع طبیعی، هنر و زبان به رقابت می‌پردازند.

میرحسینی افزود: آزمون دکتری در هفت گروه آزمایشی و ۲۴۷ گرایش و همچنین آزمون کارشناسی ارشد در شش رشته و ۱۳۴ گرایش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که بیشترین آمار داوطلبین کنکور مربوط به صبح جمعه ۱۲ اسفند است، گفت: آزمون ارشد و دکتری استان فقط در شهرستان یزد صورت می‌گیرد و با توجه به تعداد ۱۱ هزار و ۴۷۴ داوطلب، ۸۴ درصد آنها در دانشگاه یزد حضور پیدا می کنند که آزمون دکتری خواهران در سالن‌های غدیر و فجر و برادران در ساختمان‌ توحید و پردیس علوم برگزار می‌گردد.

این مسئول افزود: آزمون کارشناسی ارشد نیز عصر روز پنجشنبه داوطلبان زن در سالن غدیر و داوطلبان مرد در سالن فجر، صبح روز جمعه داوطلبان زن در سالن‌ فجر، پردیس علوم، ساختمان توحید و دانشگاه علم و هنر و داوطلبان مرد در سالن غدیر و دانشکده فنی و حرفه ای شهید صدوقی و عصر روز جمعه برادران در ساختمان توحید و پردیس علوم خواهران در سالن‌های غدیر و فجر به رقابت می‌پردازند.

«ابوالفضل اکبری» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری نیز در این نشست ضمن تبریک اعیاد مبارک شعبانیه، برای داوطلبین و عوامل اجرایی آزمون آرزوی موفقیت و سپس به تبیین مسئولیت نهادهای برگزارکننده پرداخت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..