معاون جهاد کشاورزی یزد:

گوشت گوسفندی مورد نیاز یزدی‌ها از خارج استان تامین می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه ذائقه مردم استان، گوشت قرمز گوسفندی است، گفت: این گوشت غالبا از استان‌های همجوار تامین می‌شود و اگر افزایش قیمتی هم در این زمینه در استان احساس می شود علت آن به استان‌های مبدا بر می‌گردد.

مهدی غیب الهی با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۰ هزار تن گوشت قرمز شامل گوساله و شتر در این استان تولید می شود، افزود: این میزان گوشت به اندازه مصرف استان است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه گوشت گوساله تولیدی استان به استانهای همجوار نیز صادر می شود، اظهار کرد: اکنون بیش از سه هزار تن گوشت گوساله منجمد تولید داخل استان وجود دارد و گوشت گرم آن هم به وفور در استان موجود است که مازاد بر مصرف به استانهای همجوار صادر می شود.

وی در ادامه با اشاره به توزیع گوشت گوسفندی منجمد در استان گفت: از اوایل دی ماه همزمان با سراسر کشور افزون بر ۶۰۰ تن گوشت منجمد در سطح تعاونی‌های مصرف کارمندی، کارگری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ استان توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی یزد هدف از این امر را تنظیم بازار و کمک به اقتصاد خانوار جهت تامین سبد پروتئینی با توجه به افزایشی بودن قیمت گوشت گرم گوسفند در کشور و نیز در استان یزد بیان کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی یزد تعداد کشتارگاه های سنتی و صنعتی استان را ۹ باب بیان کرد و افزود: از این تعداد ۲ باب صنعتی است.

تولید روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در استان

وی با اشاره به تولید گوشت مرغ در استان گفت: اکنون روزانه ۱۵۰ تن گوشت گرم مرغ وارد بازار مصرف استان می‌شود که یک سوم آن مازاد بر نیاز استان است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تولید گوشت مرغ بیش از ۵۰ درصد مازاد بر تولید است و هیچ گونه کمبودی در زمینه گوشت مرغ در استان وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی یزد تصریح کرد: به شهروندان این اطمینان می دهیم در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان هیچ گونه کمبودی در زمینه تامین مواد پروتینی در استان وجود ندارد.

وی تعداد مجتمع های دامداری استان را ۹۳ باب بیان و اظهار کرد: در این واحدها بیش از ۵۰۰ هزار راس دام سبک و ۱۰۰ هزار دام سنگین پرورش داده می شود.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..