استاندار: یزد آمادگی تامین مصالح ساختمانی کشور نیجر را دارد

استاندار یزد در نشست مشترک با اعضای گروه دوستی پارلمانی نیجر برای تامین نیازمندی‌های این کشور در حوزه مصالح ساختمانی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی عصر شنبه در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های عظیم استان یزد در بخش‌های مختلف به ویژه اقتصادی، صنعتی، علمی، گردشگری و سلامت گفت: این ظرفیت‌ها می‌تواند زمینه خوبی برای توسعه مبادلات تجاری و صادرات به کشور نیجر باشد.

وی از اعلام آمادگی استان یزد برای تامین نیازمندی‌های کشور نیجر در حوزه مصالح ساختمانی، آمادگی پذیرش هیئت‌های تجاری از نیجر و متقابلا اعزام هیئت اقتصادی از استان یزد به این کشور خبرداد.

آمادگی یزد برای توسعه روابط با کشور نیجر

این مسئول با اشاره به اراده مقامات عالی دو کشور ایران و نیجر برای توسعه روابط و همکاری‌های فی ما بین گفت: در این راستا توان و ظرفیت های علمی و تجربیات استان یزد در حوزه های صنعتی، تولید مصالح ساختمانی، مواد غذایی و محصولات کشاورزی می تواند مورد توجه قرار گیرد.

فاطمی اظهار کرد: افزایش این دیدارها می‌تواند نقش زیادی در توسعه همکاری و روابط در حوزه‌های مختلف نیجر و ایران داشته باشد.

اعضای گروه دوستی پارلمانی نیجر هم در این دیدار بر تعامل و همکاری ویژه نیجر و استان یزد تاکید کردند.

 

بافت قدیم یزد به عنوان نخستین بافت تاریخی شهری ایران، ۱۸ تیر ۹۶ در چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث بشری سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در شهر کراکوف لهستان به ثبت جهانی رسید تا آرزویی چندین ساله با تلاش و پشتکار جمعی به واقعیت تبدیل شود.

بافت تاریخی یزد به مساحت ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در سال ۱۳۸۴ به ثبت ملی رسید و این استان یک هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و ۶۰۰ بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

یزد در مثلث طلایی گردشگری

یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه‌ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است و با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..