تشکیل دفتر حمایت از کودکان و نوجوانان در دادگستری یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد: دفتر حمایت از کودکان و نوجوانان با هدف نظارت بر همه دستگاه‌های متولی حامی کودکان تشکیل می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز غلامعلی دهشیری در کارگاه نظام حمایت ملی ویژه اطفال و نوجوانان گفت: در قوانین ایران، منابع فقهی و روایی و آیات قران به صراحت و یا اشارت، به حقوق کودک با عناوینی همچون حق الولد، حق الصغیر، به امر تعلیم و تربیت، چشم پوشی از خطا‌های کودک و مهربانی و مدارای با کودک توجه شده است.

وی افزود: کودکان و نوجوانان دارای حقوق یکسان با سایر افراد بزرگسال جامعه هستند و این حقوق دایمی است و دارای حقوق و حمایت قانونی ویژه دوران کودکی و نوجوانی می‌باشند که این بخش از حقوق، موقت است، مانند حق حضانت و نگهداری، حق تغذیه مناسب و حقوق و تکالیف کیفری که شرع و مقنن به این بخش دوم از حقوق توجه داشته اند.

دهشیری از تشکیل دفتر حمایت از کودکان و نوجوانان در دادگستری خبر داد و تصریح کرد: این دفتر وظیفه دارد ضمن تجمیع ظرفیت‌ها و نظارت بر همه دستگاه‌های متولی حامی کودکان و مطالبه گری، حمایت از کودکان را در دستور کار قرار می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به حضور ۳۲ قاضی، ۳۰ کارمند اداری و ۲۲ وکیل در کارگاه نظام حمایت ملی ویژه اطفال و نوجوانان خاطرنشان کرد: حضور این افراد در دوره سبب می شود ضمن آموزش و ارتقای دانش و همچنین افزایش و تبادل تجربه در راستای تعامل در اجرای بهینه قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، هماهنگی لازم و احساس مسئولیت و خلاقیت بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح قاضی مدرسه، برگزاری سلسله نشست‌های بیان و نشست‌های پیام، ابراز داشت: در این طرح‌ها قضات مرد و زن دستگاه قضایی با حضور در مدارس نسبت به آموزش و آگاه سازی حقوق شهروندی و همچنین انذار و هشدار نسبت به برخی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی اقدام می‌کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..