باند سرقت طلا در یزد دستگیر شدند

به گزارش یزدی نیوزفرمانده انتظامی مسجد سلیمان از کاهش وقوع برخی جرائم در این شهرستان در ۴ ماه اخیر خبر داد و گفت: باند سرقت طلا در یزد و مسجدسلیمان دستگیر شدند.


سلیمان سرهنگ علی حسینی در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای عرصه خبر به ویژه شهید صارمی از تلاش شبانه روزی خبرنگاران تقدیر و به تشریح برخی اقدامات ۴ ماهه اخیر فرماندهی انتظامی شهرستان در عرصه نظم و امنیت شهرستان پرداخت.

فرمانده انتظامی مسجد سلیمان اظهارداشت: مجموعه فرماندهی انتظامی شهرستان در این مدت و در بحث پیشگیری از جرائم در بین احاد مردم حاضر و با ارائه آموزشهای همگانی در مساجد به صورت مستمر، حضور در مدارس، آموزش کارکنان دولت و صنوف حضور پیدا کرد.

وی افزود: پلیس با تهیه تراکتها و بروشورهای آموزشی  به تعداد ۳۶۰۰ عدد و توزیع در بین جوامع هدف و برپایی ۱۰ نمایشگاه آموزشی در این جوامع، تشکیل جلسات شورای معتمد پلیس در مساجد و با حضور معتمدین در راستای برقراری امنیت پایدار در محلات شهر و اطلاع رسانی اقدامات پلیس از طریق سایت ها و نشریات شهرستانی و سراسری سعی در جلوگیری از وقوع جرم نموده است.

حسینی با اشاره به اقدامات فرهنگی در موضوعات شهرستان به تیراندازی در مراسم و نگرانی مردم اشاره کرد و عنوان داشت: با انجام اقدامات ایجابی و سلبی و تعاملات برون سازمانی با ادارات و نهادهای دولتی همچون فرمانداری و امام جمعه شهرستان در راستای فرهنگ سازی در مورد عدم استفاده سلاح در مراسم، شاهد کاهش ۵۶ در صدی تیر اندازی در دو ماهه گذشته در سطح شهر بوده ایم و این خود باعث احساس امنیت در سطح شهر شده است.

فرمانده انتظامی مسجدسلیمان در مورد اقدامات اجرایی در ماموریتهای فرماندهی انتظامی این شهرستان اظهار داشت: از وظایف اصلی پلیس مسجد سلیمان پیشگیری از وقوع جرم است که در مرحله اول شناسایی علل و انگیزه های اصلی وقوع جرم و تلاش در راستای حذف این علل از طریق انعکاس به سازمان‌ها و نهادهای ذیربط بوده و در ادامه با فعال کردن کمیسیون‌های زیر مجموعه شورا همچون کمیسیون های مبارزه با سرقت، مواد مخدر، سلاح و ترافیک در راستای پیشگیری ازوقوع اقدامات مناسبی صورت گرفته و یا در دست اقدام است.

وی افزود: در این مورد شاهد کاهش ۲۰ درصدی سرقت خودرو و ۸ درصدی سرقتهای وسایل خودرو و همچنین کاهش ۷ درصدی سایر سرقتها بوده‌ایم.

سرهنگ حسینی در ادامه از تلاش در راستای کشف جرم و دستگیری سارقان و به‌ویژه برنامه‌ریزی به منظور دستگیری سارقان حرفه‌ای و باندی اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه موفق به انهدام ۴ باند از سارقان منزل، خودرو، داخل خودرو و احشام شده‌ایم.     

وی افزود: همچنین با اقدامات گسترده موفق به افزایش ۲۵۰ درصدی کشف سرقت های موتور سیکلت، ۶۹ درصدی سرقت های داخل خودرو، ۴۰ درصدی سرقت خودرو و ۱۰ درصدی سرقت مغازه شده و در اواخر تیرماه امسال نیز با اقدامات شایسته و علمی کارآگاهان سارقان طلا فروشی و همدتان آنها که در شهرهای مسجد سلیمان ویزد اقدام به سرقت کردند کمتر از بیست روز شناسایی و دستگیر و اموال سرقت شده نیز کشف و بازگردانده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مسجد سلیمان در ادامه نشست خبری با اشاره به مباحث ترافیکی، اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس فتا شهرستان اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی صحیح و ارائه خط و مشی‌های کارشناسی برای پلیس راهور و با تلاش این مجموعه در راستای اهداف مشخص شده و با اهتمام در مورد فرهنگ سازی، رعایت مقررات راهور در این مدت توانسته‌ایم به کاهش ۶۰ درصدی تصادفات فوتی درون شهری، ۱۱ درصدی تصادفات جرحی و ۱۰ درصدی تعداد مصدومان در سوانح درون شهری برسیم.

سرهنگ حسینی در مورد اقدامات پلیس فتای شهرستان نیز افزود: پلیس فتای شهرستان با اقدامات و رصد مستمر فضای مجازی و تلاش در مورد شناسایی مجرمان سایبری از قبیل کلاهبرداری رایانه‌ای، عاملان برداشت اینترنتی غیرمجاز از حسابهای شهروندان، هتک حیثیت از طریق شبکه‌های اجتماعی، موبایلی، موفق به شناسایی و دستگیری ۸ نفر از متهمان و کشف وجوه برداشت شده از حساب شکات شده اند.

فرمانده انتظامی مسجد سلیمان در پایان خاطرنشان کرد: همیشه برای وقوع جرم، مثلثی به نام مثلث جرم شکل میگیرد که یک ضلع آن قربانی، ضلع دیگر آن مجرم و ضلع سوم را موقعیت تشکیل می‌دهند، در تشکیل انواع جرائم اگر نگاه کارشناسانه داشته باشیم در بیشتر موارد و شاید بالای ۸۰ درصد می‌بینیم که موقعیت را قربانی برای بزهکار فراهم کرده است، بنابراین شهروندان مسجد سلیمانی با رعایت اصول ایمنی و توجه به تذکرات و آموزشهای پلیس از فراهم شدن این موقعیت برای مجرم خودداری کرده و هر نوع خبر در موردمشاهده افراد و اقدامات مشکوک را با پلیس ۱۱۰ درمیان بگذارند.

فرمانده انتظامی مسجدسلیمان همچنین در این نشست از زحمات اصحاب رسانه تقدیر کرد.

منبع: تسنیم

 

بخش نظردهی بسته شده است..