مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران:

تقویم جشن‌ها و جشنواره‌ها برای ارائه به نهادهای فرهنگی آماده شد

مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران گفت: تقویم جشن‌ها و جشنواره‌ها که بخشی از آن مربوط به اعیاد میلاد ائمه اطهار(ع) است، برای ارائه به نهادهای فرهنگی آماده شده است.

به گزارش یزدی نیوز، سیدحسن حسینی، در جمع رؤسای هیئات مذهبی در حسینیه صاحب الزمان(عج) محمودآباد یزد با تبریک اعیاد شعبانیه و لزوم برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم جشن این اعیاد اظهار داشت: در استان یزد آنچنان که به عزاداری ائمه معصومین(ع) پرداخته می شود، به اعیاد و میلاد این بزرگان توجه نمی‌شود.

وی تاکید کرد: یزد باید همچنان که در عزاداری به عنوان حسینیه ایران در کشور سرآمد است، در برگزاری مراسم جشن میلاد امام حسین(ع) و اعیاد شعبانیه نیز به واسطه برگزاری جشن‌های فاخر، در کشور و جهان سرآمد باشد.

حسینی عنوان کرد: در همین راستا طرح برگزاری بزرگترین جشن سال یزد در ولادت امام حسین(ع) و اعیاد شعانیه تدوین شده که امیدواریم در سال‌های آینده مورد توجه نهادهای مسئول قرار گیرد.

مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران اظهار داشت: در ماه‌های گذشته چند میلاد از جمله ولادت حضرت علی(ع) و ولادت حضرت فاطمه(س) همچنین عید مبعث و … را پشت سر گذاشتیم اما یک صدم هزینه‌هایی که برای مراسم شهادت ائمه(ع) می‌شود، برای ولادت آنها انجام نشد.

وی بیان کرد: به منظور تغییر در این روند، تقویم جشن‌ها و جشنواره‌ها برای ارائه به نهادهای مسئول آماده است که بخشی از این جشن‌ها مربوط به ولادت ائمه(ع) است.

حسینی تاکید کرد: هیئت‌ها و بانیان روضه و تشکل‌های مذهبی در برگزاری جشن‌های مذهبی به ویژه اعیاد ائمه پیشتاز هستند به گونه‌ای که بزرگترین جشن آذین بندی امام زمان(عج) مربوط به هیئت عزاداری حضرت علی اصغر(ع) واقع در کوچه زیبا است.

گفتنی است؛ در این نشست راهکارهایی برای هرچه بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن اعیاد شعبانیه مطرح شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..