مدارس استان یزد با کمبود ۶۰۰ مشاور مواجه است

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: با توجه به جمعیت دانش آموزی استان، هم اکنون با کمبود ۶۰۰ مشاور مواجه هستیم.

به گزارش ایرنا حسن عبداللهیان روز پنجشنبه به مناسبت هفته تربیت اسلامی (۸تا ۱۴ اسفند ماه) در جمع خبرنگاران افزود: اکنون ۲۳۰ مشاور در مدارس استان به دانش آموزان خدمات ارائه می کنند و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، کمبود مشاور از طریق دانشگاه فرهنگیان جبران می شود.

وی با بیان اینکه کمبودی در زمینه مربی و معاون پرورشی در مدارس وجود ندارد اظهار کرد: امسال ۱۷۰ مربی و معاون پرورشی و ۲۰ مشاور تربیتی در آموزش و پرورش استان جذب شدند.

عبداللهیان تعداد مشاوران، معاونان و مربیان پرورشی استان یزد را یک هزار و ۱۸۸ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد ۳۸۵ مربی و ۵۷۳ نفر معاون پرورشی و مابقی مشاور می باشند.

اعلام برنامه های هفته تربیت اسلامی در مدارس یزد

وی برگزاری گردهمایی مربیان و مشاوران و معاونان پرورشی استان ، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، دیدار با خانواده شهدای امور تربیتی، دیدار با پیشکسوتان تربیتی و غبارروبی از قبور متبرک شهدا و تجلیل از فعالان تربیتی را از برنامه های هفته تربیت اسلامی در استان بیان کرد.

عبداللهیان تصریح کرد: بهره برداری از دارالقران فاطمه الزهرا (س) در ناحیه ۲ آموزش و پرورش استان ، افتتاح دبیرخانه کشوری شورای دانش‌آموزی مدارس کشور ، تجلیل از خیران تربیتی و برپایی نمایشگاه جلوه‌های ویژه تربیتی از دیگر برنامه های این هفته است.

وی از برگزاری نمایشگاه کشوری کتاب کودک و نوجوان در این هفته در استان خبرداد و افزود: در این نمایشگاه ۹۰۰ ناشر کشوری ۱۵ هزار عنوان کتاب را به نمایش می گذارند.

نگاه تحول آفرین دولت سیزدهم به حوزه پرورشی و تربیتی

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: دولت سیزدهم نگاهی تحول آفرین به حوزه پرورشی و تربیتی دارد و اهمیت ویژه ای برای این حوزه قائل است، بنابراین باید اهتمام جدی برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با توجه به نگاه ویژه دولت در این زمینه داشته باشیم.

عبداللهیان افزود: تربیت باید از حاشیه به متن نظام تعلیم و تربیت بیاید، بنابراین برنامه های تربیتی باید از اوقات خالی مدارس به برنامه های درسی وارد شود و فعالیت‌های تربیتی و پرورشی باید از فعالیت های مقطعی به فرآیندی تبدیل شود.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم به توسعه کانون‌های فرهنگی و تربیتی نگاه ویژه دارد و علاوه بر این در حوزه محتوایی نیز اقدامات موثری در دست انجام است و تلاش شده فضای کانون‌ها به فضای شاداب و پرنشاط با محور انجام اقدامات گروهی، جشن‌ها و رویدادها تبدیل شود.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان استان در اردوی راهیان پیشرفت و راهیان نور شرکت کرده اند.

وجود ۷۳ فضای پرورشی در استان یزد

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد تعداد فضای پرورشی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد را ۷۳ باب بیان کرد و گفت: از این تعداد ۱۴ مرکز مشاوره ، ۲۷ کانون فرهنگی و تربینی و ۱۲ مورد، اردوگاه است.

وی همچنین از فعالیت ۲۰ دارالقرآن و ۲۲ مدرسه قرآنی در سطح استان خبرداد و افزود: از سال آینده این مدارس بصورت تخصصی در زمینه قرآن فعالیت می کنند و تربیت چهار هزار حافظ قرآن در دستور کار این مدارس است.

مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی استان یزد گفت: کشور اکنون از بی عدالتی آموزشی و شکاف آموزشی به دلیل کم کاری های گذشته رنج می برد، بنابراین دستورالعمل عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی از وزارت آموزش و پرورش به استانها ابلاغ شده است.

محمد علی نژاد حسینیان افزود: این قرارگاه، توسعه تعلیم و تربیت را در مناطق محروم و کمتر برخوردار با اعزام تیم ها دنبال می کند و هدف از آن بین بردن بی عدالتی آموزشی در سطح کشور و به تبع آن استان یزد است.

وی افزود: در راستای قرارگاه یاد شده تاکنون هشت کارگروه تسکیل شده است که در زمینه کیفیت بخشی فعالیت های آموزشی در مناطق کم برخودار فعالیت می کنند.

در استان یزد حدود ۲۸۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به فعالیت هستند.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..