استاندار: توسعه دیپلماسی اقتصادی، مهمترین راهبرد استان یزد در سال ۱۴۰۲ است

استاندار یزد با بیان اینکه توسعه دیپلماسی اقتصادی، یکی از مهمترین راهبردهای استان در سال ۱۴۰۲ خواهد بود بر ایجاد اندیشکده و رصدخانه ذیل مرکز پیشرفت و عدالت و لزوم ایجاد اتحادیه صادرکنندگان استان برای نیل به این هدف تاکید کرد.

“مهران فاطمی” در نشست سند “یزد نوین” افزود: تمرکز استان در سالیان گذشته بیشتر در حوزه تولید بوده و اقدامات اثر گذار در حوزه صادرات، بازرگانی و تجارت صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: عمده تمرکر ما روی تولید بوده و نه بخش تجارت و صادرات و حتی کمتر نشست های این حوزه ها برگزار شده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ یکی از رویکردهای ما در حوزه اقتصادی باید توسعه دیپلماسی اقتصادی و صادرات و بازرگانی باشد و این را بعنوان یک رویکرد کلان اقتصادی، دنبال می‌کنیم.

فاطمی با بیان اینکه مهمترین رکن های بخش خصوصی در حوزه دیپلماسی اقتصادی, دچار مشکل است یادآور شد: اتحادیه صادر کنندگان به عنوان سامان دهنده این حوزه باید ایجاد و فعال شود.

استاندار یزد ادامه داد: مسائل بخش بازرگانی در نشستی تخصصی بررسی می‌شود

وی با اشاره به سفرهای اقتصادی دولت به دیگر کشورها و با بیان اینکه باید زمینه های بهره گیری استان از سفرها فراهم شود، بر استفاده از تجربیات استان های موفق در حوزه بازرگانی تاکید کرد.

استاندار بر ایجاد اندیشکده ها در حوزه های مختلف تاکید کرد و یادآور شد: ساز و کار بهره گیری از نظرات اندیشمندان استان فراهم شود.

وی یکی از راهبردهای اجرایی شدن سند یزد نوین را ایجاد اجماع در میان نخبگان و گروه های مرجع و آحاد مردم دانست و افزود: باید زمینه های این مهم فراهم شود.

منبع:ایرنا یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..