هشدار دبیر هسته ملی مبارزه با قتل جنین نسبت به برخورد قاطع‌تر با این آسیب

دبیر هسته ملی مبارزه با قتل جنین و مسئول پویش مردمی «ناجی‌شو» با بیان این که روزانه تعداد زیادی جنین‌های معصوم و بی پناه در ایران سقط می‌شود، برخورد قاطع با قصابان جنین به عنوان مفسد فی الارض را خواستار شد و ابراز عقیده کرد، با ادامه قتل جنین‌های بی‌پناه، ریشه ژنوم نژاد ایرانی خشک می‌شود.

«سوده مصباح در نشست تخصصی مقابله با قتل جنین و پیامدهای آن که با حضور جمعی از کادر درمان و بانوان دغدغه‌مند و فعال فرهنگی شهرستان مهریز در سالن شهید رجایی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه دشمن، نرم و خزنده در حال خشک کردن ریشه ژنوم نژاد ایرانی‌هاست، خاطرنشان کرد: طی چند دهه گذشته لذت بردن از مادرانگی در کشور تحقیر شده و با بی‌توجهی متولیان به این مسئله‌ بسیار مهم، مادران از عزت و احترام افتاده‌اند.

وی با ابراز تأسف از تغییر ذائقه زنان ایرانی توسط دشمن قسم خورده، عنوان کرد: امروز زنان ایرانی به جای لذت بردن از تجربه مادرانگی و گسترش خانواده، بیشتر سرگرم ادامه تحصیل و کسب درآمد و در فکر متراژ خانه و دکوراسیون و مدل ماشین هستند.

مصباح با اشاره به روایتی از ابن مسعود به نقل از نبی مکرم اسلام (ص)، افزود: بزرگترین گناه پس از شرک به خدا، کشتن فرزند از ترس شراکت در لقمه والدین است و معتقدم لقمه، علاوه بر خورد و خوراک، به ولع والدین برای ادامه تحصیل و اشتغال و سفرهای داخلی و خارجی اشاره دارد لذا والدین ایرانی با تغییر ذائقه و سبک زندگی خود، به جای فرزندآوری به فکر خوشگذرانی بیشتر و برآورده کردن خودخواهانه‌ی نیازهای فردی خود هستند.

مسئول پویش مردمی «ناجی‌شو» با اشاره به دلایل رایج قتل جنین در کشور، اظهار کرد: اغلب مادران، برنامه نداشتن و ناخواسته بودن فرزند را علت ارتکاب به این عمل شنیع معرفی می‌کنند؛ گویی خداوند اشتباهی به آنها فرزند داده است و ما انسان‌ها در مقام پاک کن، به دنبال پاک کردن اشتباهات خداوند برآمده‌ایم و دست به کشتار فرزندانمان می‌زنیم.

این فعال حوزه جمعیت ادامه داد: نرخ سقط جنین در ایران اسلامی و شیعی به نسبت جمعیت، از نرخ سقط جنین در کشور کفری مانند آمریکا بیشتر است و این یک فاجعه است.

وی افزود: در حالی که در کشورهای دیگر مسئله فرزندآوری و افزایش جمعیت در اولویت امور قرار گرفته است، دشمن با وسوسه‌های رنگارنگ و عبارت‌های پر زرق و برق و کارشناسان غرق در تجمل و آرایش، نگاه مخاطبان ایرانی را به پدیده فرزندآوری منفی و سیاه کرده است.

مصباح با بیان این که «مادران سرزمینم با جهل نسبت به انسان پنداری جنین و با دروغ پردازی رسانه‌ها به سمت قتل نفس کشیده شده‌اند»، گفت: امروز علما نسبت به قتل جنین حتی در مرحله ۷ تا ۸ هفته‌ای واکنش نشان داده‌اند و سقط جنین پس از لقاح را به شرط تحرک ارادی، ممنوع اعلام کرده‌اند.

وی گفت: بزرگترین دروغی که به مادران گفته‌اند شیء پنداری جنین است در حالی که جنین از همان ابتدای لقاح، یک انسان دارای احساس است و کسی حق ندارد، حق حیات را از او سلب کند.

دبیر هسته ملی مقابله با قتل جنین همچنین ادامه داد: در سایه تحقیر و تمسخر و سرزنش اطرافیان، ترس از آینده و سختی نگهداری از فرزندان که وسوسه شوم شیطان است و جهل نسبت به انسان پنداری جنین، روزانه به میزان ۵ تا ۶ هواپیمای مسافربری، جنین‌های معصوم و بی پناه در ایران اسقاط می‌شوند.

وی با ابراز نگرانی از عدم برخورد قاطع با قصابان جنین و کسانی که با مجوز و بدون مجوز اقدام به قتل جنین‌های معصوم می‌کنند، افزود: طبق اصل ۵۵ مواد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، این افراد مفسد فی الارض هستند و قوه قضائیه، نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی و نظارتی موظف هستند به این مسئله ورود کنند.

مصباح در پایان با انتقاد از جامعة مومنین کشور، هوشیاری بیش از پیش را لازم دانست و تأکید کرد: زنان مؤمن و شیعه هر سال در ایام محرم برای نوباوه امام حسین (ع)، حضرت علی اصغر (ع) اشک می ریزند اما نسبت به اخبار فاجعه آمیز کشتار جنین‌های بی پناه توسط حرمله‌ها بی‌تفاوت هستند و روزانه چندصد جنین به دلیل خودخواهی مادران یا اصرار پدران یا به دلیل دختر بودن، در حالی که جان دارند و دارای احساس هستند، تکه تکه می‌شوند و تجربه زندگی از آن ها سلب می‌شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..