یزد میزبان ۸۷۱ دانش‌آموز نخبه از سراسر کشور

چهاردهمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی با حضور حدود ۸۷۰ دانش‌آموز مبتکر و نوآور از سراسر کشور به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

«سید امین درخشان» مسئول دبیرخانه‌ی این دوره از رقابت‌ها در این رابطه تصریح کرد: استان یزد طی روزهای ۱۸ و ۱۹ اسفندماه در قالب چهاردهمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی میزبان حدود ۸۷۱ نفر از دانش‌آموزان مبتکر و نوآور از سراسر کشور خواهد بود تا در ۱۹ رشته در حوزه فناوری‌های نوین و مهارت‌های نرم و محور خلاقیت و نوآوری به رقابت بپردازند.

وی با بیان این که در مرحله اول این رقابتها بیش‌ از ۱۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند، گفت: پس از داوری آثار مرحله اول این مسابقات که بهمن‌ماه انجام شد، ۸۷۱ دانش‌آموز شامل ۳۵۴ دانش‌آموز دختر و ۵۱۸ دانش‌آموز پسر به مرحله نهایی این دوره از مسابقات راه یافتند.

درخشان عنوان کرد: این دانش‌آموزان در مرحله دوم مسابقات و طی دو روز در محل دانشگاه یزد و دانشگاه علم و هنر در رشته‌های مهارت و خلاقیت، سواد مالی، برنامه نویسی کودکان، قصه گویی، زیست شناسی، شیمی، برنامه نویسی کودکان(اسکرچ جونیوز)، ایده پردازی، تئاتر صحنه‌ای، لیوان چینی، برنامه نویسی پایتون، ربات رالی، روبیک، ربات جنگجو، هوافضا(موشک آبی)، ربات فوتبالیست، ربات پارک نوری، ربات آتش‌نشان و فرهنگ ترافیک، به صورت حضوری با هم رقابت می‌کنند.

وی بیشترین نفرات شرکت کننده در مرحله نهایی مسابقات را پس از یزد، مربوط به استانهای تهران، قزوین، فارس، گلستان، چهارمحال بختیاری و بوشهر و همدان ذکر کرد.

این مسئول با بیان این که این مسابقات از سال ۱۳۸۹ به منظور ترویج فرهنگ نوآوری و خلاقیت در بین دانش آموزان و خانواده‌ها در حال برگزاری است، گفت: این رقابتها از سال ۱۳۹۴ به صورت ملی در حال برگزاریست.

وی با اشاره مهیا بودن شرایط اسکان مطلوب و مناسب از دانش آموزان راه یافته به مرحله دوم این مسابقات در استان یزد، از مسئولان آموزش‌ و پرورش استان‌ها خواست با فراهم کردن شرایط حضور این دانش‌آموزان، اجازه ندهند دانش‌آموزی به دلیل نبود شرایط لازم از شرکت در مرحله نهایی مسابقات باز بماند.

درخشان در پایان با قدردانی از استانداری یزد، صندوق نوآوری و شکوفایی و آموزش‌ و پرورش به عنوان حامیان برگزاری این مسابقات توسط پارک علم و فناوری یزد، ابراز امیدواری کرد که این دوره از مسابقات به مراتب بهتر از دوره‌های قبل برگزار و شرایط بسیار خوب و شادی را برای دانش‌آموزان فراهم کند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..