ظرفیت های شهر بافق برای رسیدن به قطب کویر نوردی کشور

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق گفت: وسعت بیش از ۱۰ هزار هکتاری کویر بافق ظرفیت بزرگی است که می‌تواند این شهرستان را به قطب کویرنوردی در کشور تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، لیلی رنجبر گفت: کویر زیبای بافق دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که هر ساله در شرایط غیرکرونایی، پذیرای بیش از ۳۰۰ هزار گردشگر نوروزی بود.

وی اظهار داشت: با توجه به رفع محدویت‌های کرونایی و فراهم شدن حضور گردشگران، پیش بینی می‌شود امسال حضور گردشگران در کویر بافق بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته باشد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق ادامه داد: وجود کمپ‌های دائمی در کویر، کمپ شترسواری و جاذبه توریستی آهنشهر از جمله مواردی است که موجب جذب توریست می‌شود و تقویت این زیرساخت‌ها می‌تواند تعداد توریست‌ها را افزایش دهد.

رنجبر تصریح کرد: مجموعه‌های متفاوت گردشگری با برپایی گرو‌های کویرنوردی، ساماندهی کمپ‌های گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های شترسواری می‌تواند به این جاذبه کم نظیر کمک کند.

وی افزود: در روز‌های زمستانی هم که اغلب آن هوایی معتدل در این منطقه حاکم است، کویر نوردی می‌تواند خاطراتی بی نظیر برای دوستداران طبیعت و گردش فراهم کند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..