هشدار مدیرکل بهزیستی یزد:

تقاضای طلاق در یزد سالانه سه هزار مورد است

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: سالانه سه هزار نفر متقاضی طلاق در ورودی های بهزیستی استان ثبت شده است.

به گزارش یزدی نیوزجلیل عفتی  در همایش دختران، حمایت های روانی، اجتماعی و توسعه پایدار گفت: تعداد وقایع ازدواج در استان یزد روندی کاهنده یافته و ضروری است تا برای کاهش این آسیب اجتماعی برنامه ریزی ویژه ای صرت گیرد.

وی ادامه داد: موضوع سلامت اجتماعی جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در برنامه ششم توسعه قید شده و در این برنامه، بهزیستی به عنوان متولی مسائل اجتماعی شناخته شده است.
این مسئول آسیب های اجتماعی را موضوعی فرایند دانست و گفت: ساده لوحانه است که فکر کنیم آسیب اجتماعی یک فرایند کوتاه مدت است و یک شبه ایجاد می شود.
عفتی گفت: وضعیت آسیب های اجتماعی به گونه است که مقام معظم رهبری تاکنون چندین جلسه در خصوص آن از مسئولان گزارش و برنامه مدون خواسته اند.
همچنین سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در سخنانی گفت: اعتماد به نفس در دختران پایین است و این قشر هنوز به خودشناسی نرسیده اند.
رقیه کرمانیان این موضوع را مقدمه آسیب اجتماعی دانست و تصریح کرد: باید در اولین قدم کمک کنیم دختران به خودباوری برسند تا در برابر آسیب ها مقابله کنند.
وی دومین آسیبی که دختران و بانوان را تهدید می کند نبود آگاهی کافی از جامعه ذکر کرد وگفت: خطری که در فضای مجازی وجود دارد و افراد را درگیر این شبکه ها کرده از دیگر آسیب هاست.
کرمانیان افزود: باید به دختران خود قدرت خودشناسی و جهان شناسی را بدهیم و در مقوله آسیب ها باید به صورت علمی به مسائل بپردازیم.

منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..