فرماندار یزد تاکید کرد؛

بازرسان مانع قانون‌گریزی و سودجویی از بازار شب عید شوند

فرماندار یزد با انتقاد از چند نرخی بودن برخی کالاها در شهر، خواستار پایش مستمر وضعیت بازار برای رفع کمبودها و جلوگیری از به تحلیل رفتن توان خرید مردم در آستانه عید نوروز شد.

«سیدمحمدرضا مدرسی» در نشست کارگروه تنظیم بازار شهرستان مرکز استان که با محوریت راه‌اندازی گشت‌های مشترک نظارت و کنترل، مرور آخرین تحولات بازار و برنامه‌ریزی تامین و توزیع اقلام تنظیم بازار در سالن جلسات فرمانداری یزد برگزار شد، با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم افزود: اگر نمی‌توانیم در سطح کلان نظارت داشته باشیم، حداقل باید در سطح شهرستان نظارت لازم را داشته باشیم تا در نقاط مختلف شهر چند نرخ برای یک کالا وجود نداشته باشد.

وی با بیان این که سیاست‌هایی که هر کدام از دستگاه‌ها برای ماه پایانی سال دارند جهت هم‌پوشانی بیشتر ارائه شود، گفت: باید وضعیت‌ها پایش شود تا در وهله اول کمبودی نداشته باشیم و از طرفی توان خرید مردم بیش از این تحلیل نرود.

فرماندار با تأکید بر استمرار نظارت و بازرسی‌های دقیق بر بازار و رصد قیمت‌ها به صورت مستمر، گفت: برای حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و دیگر تخلفات، انجام گشت‌ها تداوم یابد چرا که حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار علاوه بر افزایش اعتماد عمومی، موجب جلوگیری از قانون‌گریزی و تخلف عده‌ای سودجو خواهد شد.

وی لزوم همراهی و همفکری برای سیاست گذاری مشترک بین دستگاه‌های عضو این کارگوره را خواستار شد.

«سیدحسین دشتی» مدیر تعاون روستایی استان نیز در این نشست با اشاره به این که برای تامین میوه شب عید مردم اقدام شده است، تصریح کرد: ۲۰۰ تن سیب و ۴۵۰ تن پرتقال برای استان در نظر گرفته شده است که ۷۰ درصد آن در مرکز استان توزیع خواهد شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..