اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی در یزد/ طوفان در راه است

اداره کل هواشناسی یزد اعلام کرد: استان یزد نسبت به وقوع وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک در روز سه‌شنبه در اغلب مناطق این استان هشدار داد.

به گزارش یزدی نیوز، اداره کل هواشناسی این استان با صدور اطلاعیه‌ اعلام وضعیت زرد برای روزهای آینده استان وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک طوفان خاک پیش‌بینی کرده است.

بر اساس اطلاعیه هواشناسی شهرهای یزد، ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، مروست، مهریز، میبد و هرات از امشب یکم تا اواخر وقت سه‌شنبه دوم اسفند درگیر این پدیده جوی خواهند بود و احتمال خسارت به بخش‌های مختلف نیز وجود دارد.

خسارت به سازه‌های موقت، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید و احتمال تأخیر در پروازها از جمله مخاطرات قابل پیش‌بینی برای پدیده جوی پیش رو است.

همچنین اداره کل هواشناسی استان یزد به شهروندان توصیه کرده از تردد غیرضروری، صعود به ارتفاعات و توقف خودرو در اطراف درختان پوسیده خودداری کنند.

براساس اعلام هواشناسی، از پنجشنبه هفته جاری نیز آسمان استان یزد ابری خواهد شد و افزایش باد و بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

منبع:خبرگزاری فارس

بخش نظردهی بسته شده است..