آقایان مسئول صدای منتظران را بشنوید / پیام هنرمند معلول یزدی به مسئولان

هنرمند معلول یزدی در پیامی ویدیویی خطاب به مسئولان خواست تا به وعده های خود عمل کنند و گفت:‌ مسئولان بدانند نشاندن نور امید در دل معلولین چراغ امید را در دل و زندگی آنها روشن می کند.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از خبرنگار فارس از یزد، دسترس پذیر کردن و مناسب‌سازی بسیاری از معابر، پارک‌ها، بانک‌ها، اماکن دولتی و غیردولتی و تاریخی برای معلولین از جمله اتفافات خوبی است که در سالهای گذشته در حمایت از جامعه معلولین و ضایعه نخاعی در شهر جهانی یزد توسط مسئولین انجام گرفته و باعث شد به واسطه آنها لقب شهر دوستدار معلول را نیز به دیگر القاب شهر یزد اضافه کند.

اما با توجه به همه این حمایت‌ها همچنان معلولین از نبود چیزهایی ناراضی هستند و اعتراض دارند و آن تعداد بسیار کم خودرو ویژه حمل و نقل معلولین جایگاه‌های ویژه استفاده از این خودرو‌ها در سطح شهر است.

نبود خودروی کافی برای ایاب و ذهاب معلولین مشکلی است که چند سالی است اعضای شورای اسلامی شهر یزد و مسئولان مربوطه در انجمن ضایعه نخاعی استان برای حل آن در تلاشند ولی تاکنون نتیجه محسوسی بدست نیامده است.

مهدی منتظران هنرمند نقاش معلول یزدی ضمن اعتراض به حل نشدن این موضوع علی‌رغم قول‌های متعدد مسئولان مختلف در سال‌های مختلف در پیامی ویدیویی اظهار کرد: نشاندن نور امید در دل معلولین باعث روشن شدن چراغ زندگی در دل مسئولین می‌شود و امیدوارم مسئولین ضمن اجرا کردن قول‌های خود باعث خوشحالی معلولین که خود دردهای بسیاری دارند بشوند.

در همین راستا حسین رادمنش، رییس جامعه معلولین یزد به خبرنگار فارس اظهار کرد: این موضوع در حال بررسی است و انجمن ضایعه نخاعی یزد در حال حاضر متولی انجام این مهم است.

اعظم شیخ علیشاهی مدیر داخلی انجمن ضایعه نخاعی یزد نیز در این باره توضیحاتی داد و افزود: در مورد مشکلات عدیده و متفاوت این قشر جامعه باید خبرها و نکته‌ها نوشته و یادآوری شود.

وی افزود: در حال حاضر تعداد دو دستگاه ون هر روزه در حال سرویس دهی به معلولین و ضایعه نخاعی‌های یزدی است که با توجه به تعداد زیاد آنها این دو دستگاه ون توان سرویس دهی لازم را ندارند و بلاخره برخی از معلولین معترض می‌شوند و اعتراضات آنها به حق است.

مدیر داخلی انجمن ضایعه نخاعی یزد در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه معلولین به دلیل وجود مشکلات جسمی و حرکتی و سوار بر ویلچر بودن نمی‌توانند از اتوبوس‌های شرکت واحد استفاده کنند و همچنین بعضا تاکسی‌های تلفنی و اینترنتی هم به محض دیدن شرایطشان از سوار کردن آنها خودداری می‌‎کنند که این موضوع باعث ایجاد صدمات روحی زیادی هم به معلولین می‌شود.

عزیز الله سیفی، رییس شورای اسلامی یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به اهمیت تلاش و ایجاد راهکارهای لازم برای حل مشکلات معلولین در جامعه و ایجاد امید در آنها اظهار کرد: برای حل مشکل رفت و آمد معلولین عزیز در سطح شهر تعداد ۹۵ دستگاه خودرو ون از وزارت کشور خریداری شده اما هنوز این ونها از طرف وزارت کشور به شهر جهانی یزد تحویل نشده، که انشاالله در تلاشیم این موضوع به زودی محقق شود.

بخش نظردهی بسته شده است..