عضو شورای شهر یزد:

۳ پارک بزرگ یزد برای اسکان مسافران نوروزی آماده‌سازی می‌شود

عضو شورای اسلامی یزد از آماده‌سازی پارک‌های کوهستان، بزرگ شهر و ملل برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز فاطمه زارع در جلسه مدیران حوزه خدمات شهری شهرداری، از برنامه‌ریزی برای استقبال از مسافران برای نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار داشت: تشکیل کمیته‌های هشتگانه ستاد تسهیلات نوروزی شامل کمیته خدمات شهری، کمیته زیربنایی و حمل و نقل، کمیته فرهنگی – هنری و گردشگری، کمیته امور پشتیبانی و مالی، کمیته اداری و فناوری، کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات، کمیته امنیتی و حراست و کمیته بازرسی و پاسخگویی به منطور برنامه ریزی بهتر برای استقبال از مسافران نوروزی، در شهرداری تشکیل شده است.

وی ادامه داد: ساماندهی ورودی ها، زیباسازی سیما و منظر شهری، رنگ آمیزی ها، مکان های اسکان، المان‌های های نوروزی، اجرای جشن‌ها و برنامه های فرهنگی، نظافت شهر به ویژه بافت تاریخی و موضوع ترافیک، بصورت ویژه در این کمیته ها بررسی می شود.

زارع عنوان کرد: با توجه به جلساتی که در ستاد تسهیلات نوروزی برگزار شد، فضاسازی شهری، گل‌کاری، آماده‌سازی فضای سبز و نصب المان‌های نوروزی در آستانه بهار در سطح شهر یزد در حال انجام است تا فضای شهر زیباتر شود و نشاط اجتماعی در میان شهروندان افزایش پیدا کند.

وی به بازدیدهای میدانی هر هفته با حضور مدیران شهرداری برای احصاء کمبودها و مشکلات شهری و همچنین برای برنامه ریزی بهتر برای استقبال از مسافران نورزی اشاره کرد و گفت: نونوار شدن پارک ها و معابر در ایام نوروز، ایجاد المان‌های مختلف و گل کاری معابر در آستانه عید نوروز، نونوار شدن وسایل بازی کودکان، نظافت معابر و پیاده‌روها، رنگ‌آمیزی ترافیکی سرعت‌کاه‌ها، جداول، همچنین نورپردازی معابر و میادین شهر، مراکز تفریحی و بوستان‌ها برای حضور شهروندان و مسافران و خرید مبلمان لازم برای پارک ها و بوستان ها نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: سه مکان برای اسکان میهمانان نوروزی از جمله پارک بزرگ شهر، پارک کوهستان و بوستان ملل در نظر گرفته شده است.

زارع یادآور شد: با توجه به اینکه امسال عید نوروز با آغاز ماه مبارک رمضان همراه است، اکثر برنامه های فرهنگی شهرداری از بعد افطار تا سحرگاه برگزار خواهد شد و شایسته است فضا سازی های شهری متناسب با این ایام مبارک هم در نظر گرفته شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..