معرفی ۱۵ عضو خوشه سنگ استان یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد از حمایت و معرفی ۱۵ واحد فراوری سنگ عضو خوشه سنگ استان یزد برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش به بانک های عامل خبر داد.

سید مسعود عظیمی در جلسه شورای راهبری خوشه سنگ با تبریک ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک اظهار کرد: پس از تشکیل جلسه های کمیته بررسی و انجام کارشناسی لازم مطابق دستورالعمل ها، این تعداد واحد از سوی این شرکت به استانداری و سپس به بانک های عامل معرفی شده اند.
وی با بیان اینکه پیگیری های لازم برای معرفی سایر اعضای خوشه در دست اقدام است اظهار کرد: امسال در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و به منظور اجرای دستورالعمل تأمین مالی بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط و طرح های نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، اطلاع رسانی جامع به واحدهای صنعتی استان برای ثبت تقاضای وام در سایت بهین یاب انجام پذیرفت.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد تصریح کرد: واحدهای معرفی شده عضو خوشه در مجموع بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات درخواست کرده اند که امیدواریم با همکاری بانک های عامل تسهیلات مناسب در اختیار این واحدهای فرآوری سنگ قرار گرفته و وضعیت این واحدها از وضعیت رکود خارج شوند.
هم اکنون ۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۳ شهرک صنعتی مصوب ، ۱۵ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در زمینه های شیمیایی، نساجی، فلزی، غذایی، کانی غیرفلزی، سلولزی، برق و الکترونیک فعالیت می کنند.
وسعت شهرکها و نواحی صنعتی استان هم اکنون شش هزار و ۶۲۲هکتار است.
بیش از ۹۲ درصد صنایع استان یزد در حوزه صنایع خرد، کوچک و متوسط است که ۶۰ درصد اشتغال صنعتی استان و ۴۰ درصد سرمایه گذاری در بخش صنعت را شامل می شود.
حدود ۱۰۰هزار نفر در بیش از سه هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی استان یزد در حال فعالیت در زمینه های مختلف هستند.

منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..