امضای تفاهم‌نامه بین دفتر امور زنان استانداری یزد با صندوق بیمه اجتماعی

تفاهم‌نامه همکاری بین دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد و صندوق بیمه اجتماعی با هدف افزایش ضریب پوشش بیمه بانوان منعقد شد.

«مهدیه السادات حسینی مطلق» مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد با بیان این که اشتغال پایدار و بیمه بانوان از برنامه‌های مهم این دفتر است، گفت: با انعقاد تفاهم نامه بین دفتر امور زنان و خانواده و صندوق بیمه اجتماعی تلاش خود را برای افزایش بیمه اجتماعی زنان خانه دار روستایی و شاغلین در مشاغل خانگی و همچنین ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای آینده این بانوان انجام می‌دهیم.

وی به ضرورت اطلاع رسانی ظرفیت صندوق بیمه اجتماعی در بین روستاییان اشاره کرد و افزود: این بیمه افراد ۱۸ تا ۵۰ سال عشایر، ساکنین روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را شامل می‌شود و بیمه‌شدگان از مزایای سالمندی و از کار افتادگی کلی برخوردار می‌شوند.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گفت: از مزایای بیمه روستایی حق بیمه پایین و قابلیت انتقال سوابق آن به سازمان تامین اجتماعی و همچنین برعکس است و افرادی که در سطح استان تمایل به استفاده از این بیمه را دارند می‌توانند با مراجعه به شعب این صندوق در شهرستان‌های استان از مزایای آن بهره‌مند شوند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..