عضو شورای شهر یزد خبر داد

تبدیل میدان ریاضی یزدی به چهارراه در آستانه عید نوروز

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای شهر یزد ضمن اشاره به تبدیل میدان ریاضی یزدی به چهارراه با توجه به ترافیک سنگین منطقه صفائیه، اتصال بلوار طراوات به بلوار سردار فلاحزاده را موجب کاهش ترافیک مناطق صفائیه و آزادشهر دانست.

«محمدعلی اعتباری» در نشست کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای شهر با شهردار منطقه ۳ یزد، گفت: یکی از مشکلات اساسی منطقه صفائیه ترافیک است و از دلایل آن می توان افزایش ساخت و ساز و همچنین گسترش نیافتن شبکه ارتباطی راه‌ها در این منطقه را نام برد.

وی با اشاره به این که تملک املاک و تعریض معابر این منطقه به دلیل قیمت‌های بالا عملاً امکان‌پذیر نیست، گفت: ضرورت دارد تقاطع‌های ریاضی یزدی، اطلسی، پژوهش و ابوذر ساماندهی شود که اکنون با بررسی و جلسات مکرر مقرر شد میدان ریاضی یزدی به چهار راه تغییر یابد تا ظرفیت عبور و مرور تا ۳۰ درصد افزایش یابد و عابرین پیاده نیز برای عبور و مرور در این تقاطع از امنیت بیشتری برخوردار شوند.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورا با بیان اینکه در آستانه عید نوروز این چهارراه برای عبور و مروز آسان تر خودروها آماده می شود، گفت: اکنون زیرسازی و جدول گذاری تقاطع ریاضی یزدی آغاز شده است تا در اسرع وقت به چهارراه تبدیل شود.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی شورای شهر یزد، اعتباری در پایان با اشاره به این که ۲.۵ میلیارد تومان برای زیرسازی، جدول گذاری، روشنایی و زیبا سازی این چهارراه اختصاص یافته است، ادامه داد: اتصال منطقه صفائیه به منطقه آزادشهر به عنوان نیم‌ رینگ شهری تعریف شده است که این مسیر ادامه بلوار طراوت شامل بلوار ایرج افشار، بلوار شهیدان پارسائیان و بلوار سردار فلاح زاده است و تکمیل این مسیر مقداری از بار ترافیکی هر دو منطقه را کاهش می‌دهد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..