برگزیدگان جشنواره ملی تولیدات میراث فرهنگی در یزد معرفی شدند

پرونده اولین جشنواره ملی تولیدات چند رسانه‌ای میراث فرهنگی با معرفی برترین‌های بخشهای مختلف در شهر میراث جهانی یزد بسته شد.

در مراسم اختتامیه این دوره جشنواره که شامگاه شنبه ۲۹ بهمن در باغ جهانی دولت آباد این شهر برگزار شد، برگزیدگان بخشهای رادیویی، سینمایی، تلویزیونی و فضای مجازی معرفی و تجلیل شدند.

جایزه بهترین عکس در حوزه فضای مجازی به «فرزین احمدی» با اثر «قلعه رودخان» رسید، در بخش نماهنگ نیز «سید جمال میرجعفری» به خاطر اثر «جلوه هایی از آیین‎های سنتی» و ‌در بخش گزارش کوتاه بخش فضای مجازی «نسرین شهابی» برای اثر «سردار ملی» و نیز «سید عباس ضیایی» برای اثر «تحمر کار استاد تار» جایزه گرفتند.

 

جایزه بهترین موشن انیمیشن در بخش فضای مجازی به «علی نیکوکار» برای موشن «یزدگرد ۲» و «حمید امان‌دادی» برای اثر «میراث هرمزگان» رسید و جایزه بهترین نماهنگ جشنواره در بخش فضای مجازی به «محمدرضا ترشیزی» برای اثر «آسوار آسیاب بادی» تقدیم شد.

جوایز بخش کلیپ فضای مجازی به «مسعود مفیدی» برای اثر «ترکمن من» و «محمدمحسن جوهری» برای کلیپ «کرمانشاه غیرت بیدار» تقدیم شد.

در بخش رادیویی این دوره از جشنواره نیز در بخش نمایش، روایت و نمایش خوانی از «سلماز ملکی» برای اثر «آخماز» تجلیل شد و جایزه بخش پادکست به «منصوره توحیدلو» برای اثر «رواق عرش» و «میترا راستگو» برای اثر «غم خرم» و در بخش گزارش رادیویی به «تکتم اعتبار» برای اثر «شهر مهربان» رسید.

جایزه بخش نمایش، روایت و داستان خوانی رادیویی به «فرشید سلامت» برای اثر «راه بندان» تقدیم شد.

 

در بخش تلویزیونی و پویانمایی این دوره از جشنواره نیز در بخش گزارش تلویزیونی، «سکینه میرطاهری» برای اثر «سفر به جهانی‌ترین شهر ایران» و «اعظم فریدون مقدم» برای گزارش «ابریشم در پیله مشکلات» برتر شناخته شدند.

جایزه بخش پویانمایی نیز به «سید مسعود صفوی» برای پویانمایی «شکرستان» و «علیرضا کاویان راد» برای اثر «من ایرانیم» اعطا شد.

برگزیدگان بخش مستند تلویزیونی نیز بدین شرح معرفی و تجلیل شدند؛

جایزه بهترین مستند کوتاه تلویزیونی به «پرویز رستمی» برای اثر «هفت سمفونی زاگرس»، جایزه بهترین مستند بلند به «محمد بردبار» برای اثر «چیزهایی که زمان با خود برد» و «ناصر منصور افشار» برای اثر «شهر سوخته» و جایزه بهترین مستند نیمه بلند به «هادی آفریده» برای اثر «صف سلام» و «محمدرضا صنگوری» برای اثر «تپه حصار» تقدیم شد.

در بخش سینمایی این دوره از جشنواره نیز در بخش فیلم کوتاه و نیمه بلند هم «محمد پایدار» برای اثر «نوشابه مشکی»، «مهدی ایمانی» برای اثر «پریزاد» و به طور مشترک «محمد مقیم‌پور» برای اثر «رکم» و «مصطفی مهربان» برای اثر «تی یره» برگزیده شدند و جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره به «محمدرضا مرادی» برای اثر «دو آل پا» تقدیم شد.

 

«مصطفی رنجبر» برای اثر سینمایی «آفتاب گرگ و میش» در بخش فیلم نامه تجلیل شد، بهترین بازیگر نقش اول مرد «علیرضا دیلمی» برای اثر «نوشابه مشکی» معرفی شد و جایزه بهترین بازیگر نوجوان جشنواره مشترکاً به «امیررضا فرامزی» برای فیلم «بلیط» و «سامان صادقی» برای فیلم «خوابهای خط خطی» تقدیم شد.

«ونوس حسن کانلی» برای اثر «بچه های طوفان» بهترین بازیگر زن این دوره از جشنواره معرفی شد و «سعید چاری» برای اثر «سایه روشن» جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد و جایزه بهترین اثر سینمایی جشنواره به «پروانه مرزبان» برای اثر «بچه‌های طوفان» تقدیم شد. جایزه ویژه هیات داوران در بخش سینمایی این دوره از جشنواره نیز به «بهروز شعیبی» برای اثر «بدون قرار قبلی» اعطا شد.

در این مراسم همچنین از هنرمندان «انسیه شاه حسینی»، «احمدرضا درویش»، «پرویز شیخ هادی»، «جهانگیر الماسی»، «رسول صدر عاملی»، «محمدرضا شریفی‌نیا»،‌«یونس شکرخواه»،‌ «محمد داوودی»،‌ «جواد قارایی»،‌ «جواد انصافی»،‌ «حسن بلخواری» و «اقبال واحدی» تجلیل شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..