استاندار یزد: ‌طرح‌های نهضت ملی مسکن ‌مطابق با معماری یزد اجرا می‌شود ‌

استاندار یزد با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های یزد باید دارای پیوست فرهنگی باشد، گفت: طرح‌های نهضت ملی مسکن در یزد مطابق با معماری یزد اجرا می‌شود.

به گزارش یزدی نیوبز مهران فاطمی  در نشست هم اندیشی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که با حضور بزرگان رسانه، سینما، هنر و فرهنگ کشور برگزار شد اظهار داشت: این جلسه باید تداوم داشته باشد تا بتوانیم به فهم مشترکی در ارتباط با مباحث مرتبط با حوزه های ارائه شده دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در طول مدتی که به عنوان استاندار یزد در حال فعالیت هستم به این نتیجه رسیدم که هیچ مسئله‌ای وجود ندارد که بن مایه اصلی آن فرهنگ نباشد و حتما باید در تمام مسائل ابتدا فرهنگ را به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم و پس از آن به موفقیت دست پیدا کنیم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی استان یزد نگاه ما یک نگاه تمدن سازی است و این حجم از میراث فرهنگی و آثار تاریخی که در یزد داریم یک روایتی دارد که باید به آن توجه داشته باشیم و به این وسیله الهام بخشی را مورد توجه قرار دهیم.

فاطمی ادامه داد: در بحث نهضت ملی مسکن قرار بود به همان صورت معماری مغایر با ایرانی اسلامی انجام شود اما اجازه این کار را ندادیم و گفتیم حتما باید به صورت ویلایی و مطابق با معماری اصیل یزد احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان یزد به هر جوان حداقل ۲۰۰ متر زمین می‌دهیم و تاکید ویژه داریم که به صورت دقیق اصول معماری ایرانی اسلامی در ساخت این واحدها مورد توجه قرار گیرد.

استاندار یزد با بیان اینکه تمام سایت‌های مسکن ما تحت عنوان پردیس زندگی نام‌گذاری شده و تمام عناصر معماری ایرانی اسلامی ما شبیه‌سازی شده عنوان کرد: این اقدام را با تمام توان انجام می‌دهیم تا بتوانیم نمونه‌ای بزرگ در کشور را پایه‌گذاری کنیم.

فاطمی افزود: در این شهرهای جدید ما به جای تک مغازه ها به سمت بازار رفتیم و سعی کردیم که روح حاکم بر شهرسازی را روح فرهنگی و مطابق با استانداردهای فرهنگی و معماری خود قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه استان یزد بتواند اوج بگیرد نیاز به دو بال علم و فناوری و گردشگری داشتیم و به صورت جدی روی این موضوع فعالیت و تمرکز داشتیم.

استاندار یزد افزود: تقاضای ما از بزرگان حوزه فرهنگ، هنر، سینما و تئاتر کشور این است که در کنار تامین زمینه و زیرساخت‌های لازم از سوی ما، حضور گسترده‌ای در این عرصه برای معرفی یزد به عنوان نماد غلبه اراده انسانی بر محدودیت‌های محیطی و طبیعی داشته باشند.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..