اسکان اضطراری ۵۶ گرفتار در برف و کولاک یزد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد از امداد رسانی تیم های امداد و نجات این جمعیت به بیش از ۱۹۰ نفر و اسکان اضطراری به ۵۶ خانوار گرفتار در ، یخبندان و سرمای شدید هوا در این استان خبر داد.

«محسن حرازی زاده یزدی» در خصوص جزئیات این خبر گفت: هم اکنون ۲۲۰ امدادگر هلال احمر در حال امدادرسانی به مردم گرفتار شده در برف و سرما در مناطق روستایی و جاده‌های استان هستند و عملیات‌های متعددی در شهرستان های تفت، اردکان، مهریز، بهاباد، بافق و ابرکوه صورت گرفت است.

وی در ادامه افزود: تعداد عملیات‌ها در شهرستان های ذکر شده بیشتر از بقیه استان است اما اکثر استان در ساعات گذشته دچار سرمای هوا و حوادث جوی هستند.

حرازی زاده در خصوص امداد رسانی به افراد گرفتار شده در کولاک و برف گفت: تا امروز ۵۶ نفر اسکان اضطراری داده شدند و همچنین ۱۰۰ نفر به نقاط امن و یک نفر توسط آمبولانس هلال احمر به مرکز درمانی منتقل شده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اعلام خبر رهاسازی بیش از ۶۰ خودرو و تخلیه آب از ۱۳ منزل گفت: همچنین ۴ مورد رهاسازی از خودرو توسط تیم های امدادی بوسیله ست نجات صورت گرفته است.

این مقام مسئول از آمادگی کامل هلال احمر برای نجات افرادی که جانشان در اثر سرما یا گیرافتادن در برف، کولاک و یخبندان به خطر افتاده باشد، خبر داد و تاکید کرد: از هموطنان عزیز تقاضا می‌شود در صورت امکان از مسافرت پرهیز کنند و به خصوص به سمت مناطق کوهستانی یا صعب‌العبور حرکت نکنند و در صورت بروز حادثه با شماره امداد و نجات هلال احمر ۱۱۲ تماس بگیرند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر یزد، مراکز کننترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال‌ احمر به‌صورت ۲۴ ساعته فعال و در حال رصد سوانح جوی احتمالی و امدادرسانی به مردم حادثه‌دیده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..