شرکت گاز یزد:

جلوگیری از افت مصرف خانگی خط قرمز ماست

مصرف گاز در استان یزد طی روزهای اخیر و به دنبال برودت هوا به قریب ۲۹ میلیون مترمکعب افزایش یافته لذا با توجه به این که جلوگیری از افت فشار گاز در بخش خانگی به عنوان خط قرمز شرکت گاز اعلام شده، نظارت و برخورد با خاطیان در اعمال محدودیتهای بخش صنعت مورد تاکید است.

«علیرضا بشیری» مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان یزد  در خصوص آخرین وضعیت مصرف گاز در استان یزد، گفت: به دنبال کاهش محسوس دما در روزهای گذشته، مصرف گاز کل استان یزد در شبانه روز جمعه مورخ بیست و چهارم دیماه به ۲۸ میلیون‌ و ۷۰۰ هزار متر مکعب رسید که از این مقدار مصرفی ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب آن مربوط به مشترکان جزء و بخش خانگی بوده و مابقی توسط در بخش صنعت و تولید مصرف شده است.

وی با بیان این که تا کنون هیچ گونه افت فشاری که منجر به قطعی گاز در استان شود نداشتیم، افزود: مصرف گاز استان در روز پنجشنبه گذشته در بخش خانگی ۱۱ میلیون متر مکعب بود که به دنبال برودت هوا در روز جمعه اخیر به بیش از ۱۴ میلیون متر مکعب رسیده است.

این مسئول در ادامه با بیان این که محدودیت‌های مصرفی برای نیروگاه‌ها، کارخانجات فولاد، کاشی‌ و سرامیک و کوره‌های آجرپزی در استان اعمال شده و نظارت بر این محدودیت‌ها توسط اتحادیه‌ها و متولیان مربوطه انجام می‌شود، گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در شرکت گاز استان، مشکلی در خصوص تامین گاز مشترکین خانگی و تجاری نخواهیم داشت اما همچنان بر مصرف بهینه گاز با جدیت تاکید می‌شود.

وی با بیان این که کنترل جلوگیری از افت فشار در مصرف خانگی خط قرمز شرکت گاز است، گفت: اگر نظارت روی محدودیت‌های ایجاد شده و اعمال آن برای صنایع و کارخانجات به درستی انجام نشود، شرکت گاز استان برای نظارت و برخورد با خاطیان وارد عمل خواهد شد.

بشیری در پایان خاطرنشان کرد: پوشیدن لباس گرم در منزل، پایین آوردن دمای پکیج و موتورخانه، بستن اتاق‌های بلااستفاده و در کل کاهش دو درجه‌ای دمای منزل، می تواند به پایداری جریان گاز در استان کمک شایانی کند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..