برگزاری اولین جشنواره «کالابوم» در راستای رونق بخشی به صنایع دستی

اولین جشنواره طراحی صنایع دستی در راستای رونق بخشی و حمایت از تولیدات و صنایع داخلی در یزد برگزار می‌شود.

«علیرضا ثواچه» مدیر گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به این موضوع که در استان یزد هنرمندان زیادی در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند، اظهار کرد: اولین جشنواره طراحی صنایع دستی با عنوان «کالابوم» در دو بخش آروانه و نفیس با محوریت طراحی کالای هویت بخش و با حفظ اصالت بومی استان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه این جشنواره یک نیاز مهم و اثربخش با نگاهی جامع در حوزه صنایع دستی کشور است، گفت: با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان یزد در حوزه طراحی و تولید صنایع دستی، به درستی می‌توانیم قدمی درجهت رونق این صنعت و ترغیب مردم به خرید محصولات صنایع دستی ایجاد کنیم.

ثواچه در ادامه افزود: در اختتامیه جشنواره کالابوم، برگزیدگان علاوه بر دریافت دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی، مورد حمایت ویژه نیز قرار خواهند گرفت.

گفتنی است جشنواره کالابوم توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و با همکاری معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در حال برگزاری است و علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت callaboom.ir مراجعه کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..